דלג לתוכן

טיפים להתמודדות עם קשקשת

טיפים להתמודדות עם קשקשת

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 05/05/2010 תאריך עדכון: 24/11/2020
2 דקות קריאה
קשקשת היא תופעה נפוצה המתבטאת בהופעת תאי עור יבשים או גלדי שומן בשיער הראש, הנראים כפתיתים לבנים. הקשקשת נפוצה בקרב נערים ונערות בסוף גיל העשרה, בגברים ובאנשים עם עור שומני. ישנם אנשים הסובלים מקשקשת באופן כרוני, וישנם כאלה הסובלים ממנה על בסיס עונתי, בעיקר בעונות המעבר כאשר יש שינוי קיצוני במזג האוויר. קשקשת יכולה להופיע כתוצאה מסיבות שונות, ביניהן חילוף מהיר של תאי העור בקרקפת, הפרשה מוגברת של חֵלֶב, או התרבות של פטרייה על הקרקפת. להלן טיפים להתמודדות עם הבעיה.

מאחר שקשקשת יכולה להיווצר כתוצאה מגורמים שונים נדרשת אבחנה נכונה לצורך קביעת הטיפול המתאים. קשקשת שמקורה בפטרייה מתאפיינת באודם, בגרד ובעקצוץ מטריד, אשר ניתנים לטיפול באמצעות תכשיר רפואי אנטי פטרייתי כגון אגיספור שמפו או שמפו ניזורל. לעומת זאת, במקרה של קשקשת שמקורה בחילוף מהיר של תאי עור, יובש של העור או מחלות עור, מומלץ להשתמש בתכשירים המסירים את הקשקשים ומעניקים לחות לקרקפת, כגון אקסרה שמפו או שמפו סבוסל.

כאשר משתמשים בתכשיר קוסמטי, לא רפואי, מומלץ לחפוף את השיער כל יום. במקרים חריפים מומלץ גם לחפוף את השיער פעמיים בשבוע עם תכשיר רפואי. במהלך חפיפה מומלץ לעסות היטב את השיער, להמתין 4-3 דקות ולשטוף. לאחר השימוש בתכשיר רפואי, שריחו לעיתים לא נעים, מותר לחפוף את השיער גם עם שמפו ריחני רגיל. כאשר סיבת הקשקשת היא פטרייה, שטיפה במים חמים עלולה להחריף את התופעה משום שמים חמים מזרזים את התרבות הפטרייה. מאותה סיבה אין להשתמש במייבש שיער.

חשוב להימנע מגירוד. גירוד הקרקפת עלול לגרום לזיהום של זקיק השערה, דבר שעלול לגרום לנשירה של שיער רב.

התמדה וסבלנות חשובות מאוד. יש להתמיד בשימוש בתכשיר אף על פי שהתוצאות מופיעות לעיתים לאחר זמן מה. כאשר סיבת הקשקשת היא פטרייה, הזנחה עלולה לגרום לדלקת בזקיק השערה ולנשירה מוגברת של השערות. לכן מומלץ לא לדחות את הטיפול ולהשתמש בתכשיר אנטי-פטרייתי.

על מנת לוודא כי התכשיר שבו משתמשים אכן נועד לסייע במניעת קשקשת עליו להיות בעל אישור משרד הבריאות. אישור זה מעיד על כך שהתכשיר בטוח לשימוש, שהוא מכיל חומרים פעילים נגד קשקשים וכן כי התכשיר פועל כמנקה קרקפת ושיער.

ד"ר פנינה שמש, רופאת עור


[05/05/2010]

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר שרון פינצי
ד"ר שרון פינצי עור ומין
5.0
( 30 חוות דעת )
"ד״ר שרון פינצי מדהימה, הגעתי עם חששות ועם שאלות רבות והיא ברגע אחד הרגיעה אותי והסבירה לי בסבלנות רבה על הטיפול שאני עומדת לעבור וייעצה לי בצורה ברורה איזה טיפול מומלץ לי. במקצועיות רבה היא עברה איתי שלב אחרי שלב, על הטיפול שאני עומדת לעבור ועל המשך הטיפול בבית. הטיפול עבר בצורה טובה נעימה וגם כשהיו לי שאלות במהלך הטיפול היא השיבה לי בנעימות ובסבלנות על כולן. אני מאוד מרוצה מהטיפול, והתוצאות מדברות בעד עצמן, אחרי טיפול אחד יש שינוי מדהים. אין ספק שד״ר שרון מקצועית מאוד, אדיבה, נעימה והכי חשוב עם הרבה סבלנות."
ד"ר קרלוס אידסס
ד"ר קרלוס אידסס עור ומין
מומחה למחלות עור ומין. ניתן לקבוע תור 24 שעות ביממה
 קליניקת WEBWELLNESS טיפול ממוקד ומשולב
קליניקת WEBWELLNESS טיפול ממוקד ומשולב טיפול בכאב
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו