דלג לתוכן

מג'ון מקיין ועד לבוב מארלי: מפורסמים שחלו במלנומה

פעמים רבות מחלות כרוניות או אקוטיות זוכות ליחסי ציבור עקב חשיפתם של מפורסמים שלקו בהן. למרות שבמקרה של מלנומה קיימים מעט מקרים של חשיפת מפורסמים, אספנו בשבילכם כמה מן הבולטים שבהם

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/01/2021
3 דקות קריאה

בשיתוף עם חברת נוברטיס ישראל 

יש מחלות שמפורסמים שחלו בהן אינם חוששים לחשוף והן "זוכות" ליחסי ציבור חזקים. סלבס החושפים את דבר מחלתם - כגון חשיפת המחלה של קיילי מינוג וחשיפותיהם של מפורסמים אחרים – עשויים להשפיע לטובה ולתרום רבות למודעות למחלה, כגון לגרום לציבור להיבדק ולסייע בהסרת הבושה והפחד של חולים. בארץ ישנם מפורסמים מעטים שחלו במלנומה וחשפו את דבר מחלתם. אספנו כמה מהבולטים שבסיפורים בארץ ובעולם. הנה הם לפניכם. 



 Lucian Milasan | shutterstock

רוני דואני: חטפתי סרטן בזרת של הרגל

אצל רוני דואני היו סימני אזהרה, אבל האופטימיות, או אולי האדישות או הפחד, מנעו ממנה ללכת לאבחון. רוני טוענת שתמיד הייתה לי נקודת חן בזרת של הרגל, ויום אחד ד"ר אגוזי ראתה אותה, כמעט במקרה ופסקה מיד שיש לבצע ביופסיה. רוני עדיין לא דאגה, חשבה שזה כלום, אבל מלנומה זה לא ממש כלום. בשלב מסוים התבשרה רוני שלמזלה הנגע שטחי וצריכים להוריד חלקים מהזרת, אך בעזרת השתלת עור היא צפויה להישאר.

המלנומה של דואני התגלתה חודשיים לאחר שילדה את בתה השנייה, מאיה. דואני עברה ניתוח מידי, ולא היססה לחשוף את מחלתה ואת הקשיים בטיפול בתינוקת הטרייה במהלך ההחלמה ממנה. באומץ ונחישות היא שלחה גם מסר מדויק:  "פחות בא לי את הטייטל הזה של 'חולת סרטן', אבל יש לי מסר והוא ללכת להיבדק. זלזלתי ואני כל כך כועסת על עצמי, זאת בדיקה ממש פשוטה. הסיבה שהזרת שלי עדיין קיימת, ולא הייתי צריכה להיפרד מאיבר, היא רק כי גיליתי מוקדם. למזלי, למרות כל העיכובים, תפסתי את זה בזמן ".

דני סידס: ניצל ממוות בזכות טיפול חדשני 

דני סידס מוכר פחות מרוני דואני, ובכל זאת, רבים בברנז'ה זכו לעבוד איתו כגיטריסט, מאזיני הרדיו מכירים אותו כמגיש תוכניות (עם מיכל ניב ז"ל, עם עמנואל רוזן ועם אודי סגל) ולצופי חדשות הוא מוכר כעורך המוזיקלי המיתולוגי בערוץ 2, שלימים הפך לערוץ 12. 

המלנומה של סידס התגלתה בשנת 2008. הוא לא הצניע את דבר מחלתו, אבל מינן את החשיפה שלו בהקשר של מחלה. בראיון שנתן לעיתונאי אביעד פוהורילס  סיפר באומץ על רגע הגילוי ועל התגובה הדרמטיות: "'יש לך מלנומה גרורתית בריאות', הטיל הרופא את הפצצה. 'מתתי באותו הרגע', נזכר סידס. 'התמוטטתי בבכי. הוא אמר לי שבתוך שבוע אני מתאשפז. תעשה הכנות, הוא אמר. שאלתי אותו אם המצב מסוכן, והוא ענה לי שהמצב חמור מאוד. 'סכנת חיים?', שאלתי, והוא ענה: 'בהחלט כן, סכנת חיים מיידית'. בדיעבד אני יודע שבקונסיליום הרופאים שליוו את המקרה שלי, שני רופאים אמרו שלא אצא מזה, ורופא אחד אמר שאחרי הטיפול המוכר אצטרך את הטיפול הניסיוני, ואולי שם יהיה לי סיכוי".

ואכן, מה שהציל את חייו של סידס היה טיפול שנחשב בשנת 2008 לניסיוני. לטענתו, הרופא החתים אותו על מסמך שבלעדיו לא יכול היה הטיפול להתקיים. מאידך, ללא הטיפול הניסיוני דני יהיה בסכנת חיים. חולים שהיו במצבו של דני לא היו מוכנים לחתום ולעבור את הטיפול, ולבסוף אף נפטרו, אבל דני החליט שהוא לא קורא את המסמך, הוא פשוט העביר אותו לחברה שהיא עורכת דין, וסיפרה לו בכלליות מה יש שם. דני חתם והטיפול הזה הציל את חייו.

כתבות נוספות בסדרה
הכירו את העמותה הישראלית לסרטן העור
הטיפול האדג'ובנטי: מדוע הוא כל כך חשוב?
מהן הזכויות שמגיעות לחולי מלנומה?
כיצד מוטציות בגנים גורמות למחלה ממאירה וגרורתית ומהי המשמעות של מוטציית בירף (BRAF) במלנומה?
מהם הטיפולים התרופתיים למלנומה גרורתית וכיצד הם קשורים להימצאות מוטציה בחלבון בירף?
מלנומה גרורתית: מהם הטיפולים הקיימים?
אובחנת, מה עכשיו?

מעבר לים: הסנטור ג'ון מקיין, המוזיקאי בוב מארלי וכוכבת הריאלטי קלואי קרדשיאן

הסנטור ג'ון מקיין ייזכר בגלל דברים רבים: בתור גיבור מלחמת וייטנאם, כסנטור פעיל וחבר בית הנבחרים האמריקני כ-20 שנה, כמי שהפסיד לג'ורג' בוש (כמועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות) ולברק אובמה בבחירות לנשיאות בשנת 2008, וכמי ש"זכה" להיות מושא ללעגו של דונלד טראמפ. 

רק מעט יודעים בישראל כי מקיין חלה במלנומה בשנות ה-90 וכי הסרטן שב והופיע אצלו בתחילת שנת 2000. הוא עבר טיפולים וניתוח בפניו להסרת הנגע. במהלך הקמפיין הנשיאותי שלו, בשנת  2000, חשף מקיין את דבר המחלה וכן מסמכים רפואיים המעידים כי מחלתו נמצאת בנסיגה. 

מקיין נפטר בשנת 2018 מסרטן במוח אמנם לא הוכח קשר ישיר בין המלנומה ממנה סבל לאורך השנים לבין המחלה ממנה נפטר. עם זאת, במחקר שהתפרסם בארצות הברית בשנת 2014 נמצא כי חולי מלנומה רבים סבלו מסוג זה של סרטן מוחי. 


shutterstock | Gino Santa Maria

בוב מארלי, מלך הרגאיי מג'מייקה, נפטר ממלנומה והוא בן 36 בלבד. המלנומה של מארלי הופיעה תחת ציפורן באחת מרגליו, אך המוזיקאי לא היה מודע לאפשרות שמדובר בנגע סרטני וייחס את הסימן הכהה מתחת לציפורן לפציעה שחווה במשחק כדורגל. "תרומתו" של מארלי למודעות למחלה נוגעת לצבע עורו הכהה יחסית, המלמד כי מלנומה לא פוגעת רק בבהירים, כפי שמקובל לחשוב, וכן כי נגע מלנומה עלול להופיע באזורי גוף נסתרים ולא רק על העור החשוף. 

קלואי קרדשיאן חשפה את מחלתה ברבים. בראיון טלויזיוני היא הודתה כי בעבר הוסרו מעורה שני נגעי עור, שאחד מהם היה מלנומה. עוד סיפרה כי היא עוברת בדיקות עור כל שלושה חודשים ועודדה את מעריציה לעשות בדיקות עור סדירות. 

הכתבה נכתבה בשיתוף עם חברת נוברטיס ישראל


האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
 alita clean skin
alita clean skin עור ומין
חברה משפחתית ייחודית המתמחה בטיפול בבעיות עור
ד"ר קרלוס אידסס
ד"ר קרלוס אידסס עור ומין
מומחה למחלות עור ומין. ניתן לקבוע תור 24 שעות ביממה
ד"ר עומרי זידאן
ד"ר עומרי זידאן עור ומין
רופא עור מומחה בתחום אבחון מוקדם של סרטן העור בבית החולים בילינסון
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום סרטן העור וניתוחי מוז (מוס)

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו