דלג לתוכן

בינוני או שטחי? המידע החיוני על פילינג רפואי

למה משמש פילינג רפואי, מה ההבדל בין פילינג שטחי לבין פילינג בינוני, האם הפעולות כרוכות בסיכונים ותופעות לוואי ולמי חשוב לפנות כדי למזער את הסיכוי לסיבוכים ולהנות מתוצאה מוצלחת? התשובות בכתבה הבאה

מאת: ד"ר אוליבר קרייגר
תאריך פרסום: 29/03/2021
3 דקות קריאה
חסות


תאי העור שלנו מתחדשים באופן טבעי כל ארבעה שבועות. עם הגיל תהליך טבעי זה מואט וכתוצאה מכך מצטברות שכבות של תאים מתים, כמו גם פגמים שונים על גבי העור. התוצאה – אבדן המראה החיוני והאחיד של העור. למרבה המזל, ההאטה בהתחדשות העור היא אינה גזרת גורל וקיימים טיפולים אסתטיים שנועדו כדי להסיר את הפגמים מהעור ולהשיב את הזוהר שאבד. פילינג  רפואי הוא הליך אסתטי המשמש לשיפור מרקם ומראה העור. במהלך הפעולה, מורח הרופא המטפל תמיסות ייחודיות המכילות חומר אשר גורם לקילוף מבוקר של שכבות העור השונות. על סוגי הפילינג השונים, הבעיות האסתטיות שבהן ניתן לטפל באמצעותם ומהלך הטיפולים בכתבה שלפניכם. 


אישה בוחנת את עור הפנים אחרי טיפול פילינג
 fizkes | Shutterstock



קיימים שלושה סוגים של פילינג רפואי:

פילינג שטחי

נועד כדי להסיר את השכבות העליונות של האפידרמיס (השכבה העליונה ביותר של העור). טיפול זה מסייע לטשטוש של פיגמנטציה שטחית, אקנה, צלקות שטחיות,  קמטוטים עדינים, לשיפור מראה עור "עייף” ועוד. בנוסף, הפילינג השטחי מעודד ייצור של קולגן ואלסטין התורמים למראה עור רענן וזוהר. ברוב המקרים, כדי להשיג תוצאה מקסימלית תידרש סדרה של טיפולים (פעם ב-3-4 שבועות) ולא טיפול יחיד. תוצאות הטיפול יחזיקו כחצי שנה עד שנה. מומלץ לחזור על הטיפול מדי פעם כדי לשמר את התוצאות.

פילינג בינוני 

טיפול חד פעמי המתבצע במרפאת הרופא. התמיסה אותה מורח הרופא על גבי העור גורמת לקילוף של שכבת האפידרמיס וחלקה העליון של שכבת הדרמיס

כתוצאה מכך ישנו שיפור משמעותי במרקם העור וניתן להעלים סימני הזדקנות שונים, כמו קמטוטים. פילינג בינוני משמש גם לטיפול בכתמי שמש וגיל, בפיגמנטציה עמוקה, נגעים טרום סרטניים, צלקות אקנה ועוד. 

בדומה לפילינג השטחי, גם לאחר הפילינג הבינוני מתרחש ייצור מוגבר של קולגן ואלסטין התורם למראה צעיר, חלק ורענן. תוצאות הטיפול מחזיקות לרוב כמה שנים. 


לפני ואחרי פילינג רפואי בינוני. באדיבות ד"ר אוליבר קרייגר

פילינג עמוק 

פילינג המתבצע בחדר ניתוח תחת הרדמה כללית. מדובר בפעולה כירורגית ועל כן היא אינה חפה מסיכונים. במהלך הפעולה מתבצע קילוף של העור עד השכבה הבינונית של הדרמיס. לאחר הטיפול יש צורך בהחלמה ארוכה ועטיה של מסכה על הפנים. פילינג זה הוא היעיל ביותר לטיפול בקמטים עמוקים, אך שיעור תופעות הלוואי, כמו אודם ממושך ולעיתים אף תמידי, נפיחות, שלפוחיות, צלקות ופיגמנטציה גבוה ועל כן טיפול זה פחות מומלץ. 

באילו מקרים יישקל פילינג רפואי?

כאמור, פילינג רפואי נועד כדי לטשטש נזקי עור שהופיעו לרוב בשל הגיל. מטרתו של הפילינג השטחי היא בעיקר להשיב לעור הפנים את החיות והזוהר, אולם הוא עשוי לתרום גם לטיפול בפיגמנטציה או צלקות שטחיות וקמטוטים עדינים.

הפילינג הבינוני יישקל במקרים שבהם יש צורך בטיפול משמעותי יותר, למשל לשם העלמת כתמי שמש או גיל, הסרה של פיגמנטציה עמוקה, טשטוש קמטים וצלקות ועוד.

איך נערכים לקראת הטיפול?

טרם החלטה על הטיפול תתבצע בדיקה מקדימה אצל הרופא המטפל. הרופא ייבחן את מצב העור ובהתאם לכך יחליט על הפילינג המתאים. באשר לפילינג שטחי אין צורך בכל הכנה מקדימה טרם הטיפול. הפילינג הבינוני מצריך מריחה של קרם מספר שבועות לפני ביצוע הפעולה. 

ברוב המקרים לאחר ביצוע הפילינג השטחי לא צפויות תופעות לוואי משמעותיות להוציא קילוף עדין של העור שיחלוף לאחר מספר ימים ולרוב לא ייראה לעין. לאחר הפילינג הבינוני יש קילוף משמעותי של העור, בעקבותיו נדרשים מספר ימי החלמה בבית. לאחר הטיפול חשוב להימנע מחשיפה לשמש ולהשתמש בקרם הגנה.

מהם הסיכונים?

הסיכון המשמעותי ביותר הוא היווצרות של פיגמנטציה אך הדבר שכיח בעיקר בקרב כהי עור להם, כאמור, הפילינג הבינוני אינו מומלץ. אם הטיפול מתבצע על ידי רופא מיומן, הסיכון לתופעות לואי אחרות נמוך מאוד. 

כדי לבצע אבחנה נכונה, לבחור את שיטת הטיפול המתאימה ולמזער את הסיכוי להתפתחות של סיבוכים, מומלץ לפנות לרופא עור בעל ניסיון. מומחה ברפואת עור מכיר היטב את פגמי העור השונים ואת סוגי הפילינג שיסייעו בהעלמתם. רופא העור לא יסייע רק בבחירת הטיפול המתאים, אלא יתרום גם לתוצאה מוצלחת. 


הכתבה בחסות ד"ר אוליבר קרייגר, מומחה לרפואת עור ומין, העוסק ברפואה אסתטית מדעית ובדרמו-אסתטיקה. הכתבה נערכה על-ידי מערכת אינפומד

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר שרון פינצי
ד"ר שרון פינצי עור ומין
5.0
( 29 חוות דעת )
"ד״ר שרון פינצי מקצועית ונעימה. הרגשתי שהיא מקשיבה לי ומקדישה לי את מלוא תשומת הלב, ושאני בידיים טובות. ממליצה בחום!"
ד"ר הלנה מרטינז
ד"ר הלנה מרטינז עור ומין
4.5
( 13 חוות דעת )
"הייתי מאוד מרוצה מהיחס והמיקצועיות של ד"ר מרטינז."
 alita clean skin
alita clean skin עור ומין
חברה משפחתית ייחודית המתמחה בטיפול בבעיות עור
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום אסתטיקה רפואית

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו