דלג לתוכן
ד"ר סרגיי בוגומולוב ד"ר סרגיי בוגומולוב

נשלף או קבוע: מהן השיטות השונות לשיקום הפה?

שיקום פה מתבצע כאשר קיים חוסר בשיניים או כאשר יש צורך בהגנה על שיניים טבעיות שנחלשו. המטרה – להשיב את התפקוד והמראה האסתטי של השיניים. אילו סוגי שיקום קיימים, מהם היתרונות והחסרונות בכל אחד מהם ומה חשוב לברר לפני שבוחרים את סוג השיקום? ד"ר סרגיי בוגומולוב, רופא שיניים בעל ניסיון רב בטיפולי שורש ושיקום הפה עם המידע החיוני

מאת: ד"ר ד"ר סרגיי בוגומולוב
תאריך פרסום: 27/05/2021
2 דקות קריאה
ד"ר סרגיי בוגומולוב בשיתוף עם ד"ר סרגיי בוגומולוב i רופא שיניים בעל ניסיון רב בשיקום הפה וטיפולי שורש 073-7817959


שיקום הפה הוא אחד מהתחומים המרכזיים ברפואת שיניים הכולל מגוון רחב של טיפולים שנועדו כדי "לפצות" על חוסר בשיניים, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה תפקודית. במקרים מסוימים שיקום שיניים נדרש גם כשקיימות עוד שיניים טבעיות בפה, כמו למשל לאחר ביצוע של טיפול שורש, לשם הגנה על השן שנחלשה. אספנו עבורכם את המידע החיוני על השיטות לשיקום השיניים והפרמטרים שיעזרו לבחור את השיטה המתאימה ביותר. 


Jacob Lund | Shutterstock

שיקום שיניים נחלק לשני סוגים מרכזיים: 

שיקום נשלף

שיקום נשלף, או בשמו המוכר יותר תותבות, הוא שיקום אשר ניתן להוציאו מהפה. מטרותיו הן להשיב למטופל את יכולת האכילה והלעיסה וכן גם לשחזר את מראה השיניים הטבעיות. ברוב המקרים שיקום נשלף מהווה פתרון עבור מטופלים שאינם יכולים לבצע שיקום קבוע, וכן גם עבור אלה שאינם מעוניינים בו. לעיתים, מדובר בשלב ביניים עד להתקנת שיקום קבוע שנתמך על ידי שתלים. 

התותבות מותאמות אישית לפה המטופל ומיוצרות במעבדה. למרות שעלות השיקום הנשלף לרוב נמוכה יותר, הוא מצריך תחזוקה מתמדת ועל כן מהווה אינו מהווה פתרון אידיאלי ונוח עבור מטופלים רבים. 
 

שיקום קבוע

כאמור, שיקום קבוע יכול להתבצע על גבי השיניים הטבעיות או על גבי שתלים, לרוב באמצעות גשר על שתלים או כתרים. שיטות שיקום אלה אינן ניתנות להסרה ולא מצריכות תחזוקה וטיפול על-ידי המטופל. בשנים האחרונות, רבות מצורות השיקום המודבקות מבוססות על זירקוניה. מדובר בחומר בעל עמידות גבוהה וחוזק, המאפשר דיוק גבוה ועל כן גם מספק מראה טבעי מאוד. 

איך בוחרים את סוג השיקום המתאים?

ד"ר בוגומולוב מסביר כי שיטת השיקום המתאימה נבחרת בהתייחס למספר פרמטרים, בהם מצב הבריאות הכללי של המטופל/ת, הבעיות הקיימות בחלל הפה וכן גם העדפות המטופל/ת. חשוב לציין כי למרות שתהליך התאמת והצבת השיקום הנשלף הוא אמנם קצר יותר בהשוואה לשיקום על גבי שתלים (שבמסגרתו יידרשו מספר חודשים עד להצבת השיקום הסופי), השתלת שיניים מספקת פתרון פונקציונלי יעיל מאוד העמיד לאורך זמן. 

מה חשוב לברר טרם הטיפול כדי לאפשר שיקום מוצלח ועמיד לאורך זמן? 

כדי לבצע שיקום שיניים מוצלח ולהימנע מסיבוכים עתידיים, מומלץ לבחור ברופא/ה השיניים בעל/ת ניסיון רב בתחום זה. אם מדובר בשיקום המתבצע על גבי שיניים טבעיות אחרי טיפול שורש, יש לפנות לרופא/ה המתמחה הן בביצוע של טיפולי שורש והן בשיקום, כדי לאפשר טיפול כוללני ומקיף. כמו כן, חשוב לבחון את סוג החומרים בהם משתמש/ת הרופא/ה ולוודא כי לפני תכנון אסטרטגיית הטיפול מתבצעת בדיקה מקיפה. צעדים מקדימים אלה יסייעו בהתאמה מיטבית של סוג השיקום ויתרמו גם לעמידותו לאורך זמן. 

הכתבה בשיתוף עם ד"ר סרגיי בוגומולוב, רופא שיניים בעל ניסיון רב בשיקום הפה וטיפולי שורש. הכתבה נערכה על-ידי מערכת אינפומד

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר חוסאם עמאשה
ד"ר חוסאם עמאשה רפואת שיניים
4.6
( 12 חוות דעת )
"הגעתי לטיפול בהרגשה מפוחדת, יצאתי בהרגשה טובה, שעברתי את זה בלי פחד ובצורה נעימה..."
 דנטל סמייל
דנטל סמייל רפואת שיניים
ד"ר גבי לביא
ד"ר גבי לביא רפואת שיניים
רופא שיניים, מומחה לרפואת הפה, מוסמך לביצוע היפנוזה רפואית וכן לשימוש בגז צחוק
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר

עדיין מתלבטים?
השאירו פרטים להתייעצות עם ד"ר סרגיי בוגומולוב

שאלות מתוך פורום טיפול שורש

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו