דלג לתוכן
ד"ר אדהאם בריק ד"ר אדהאם בריק

הצערת הפנים ושיפור מרקם העור: 5 שיטות שכדאי להכיר

תחום הרפואה האסתטית מתקדם בצעדי ענק וכיום קיימים מגוון טיפולים שיסייעו לרענן את העור ולהצעיר את איברי הפנים. למרות ההיצע הרחב, טרם לבחירה בטיפול מסוים חשוב להבין לעומק מהן מטרות הטיפול ותופעות הלוואי. הרכבנו עבורכם את המדריך המלא לטיפולים האסתטיים שכדאי להכיר

מאת: ד"ר אדהאם בריק
תאריך פרסום: 19/08/2021
5 דקות קריאה
ד"ר אדהאם בריק בשיתוף עם ד"ר אדהאם בריק i 073-7818688

השנים החולפות משפיעות על מרקם העור ומבנה רקמות בפנים. עם ההתבגרות מתרחשת צניחה של הרקמות התת עוריות באזור הפנים, דבר המתבטא במראה נפול ולא חיוני ובהופעה של קמטים וקמטוטים רבים. לצד זאת, גם מרקם העור שלנו משתנה ככל שאנו מזדקנים. השנים החולפות בשילוב עם השפעות סביבתיות שונות, כמו עישון וחשיפה לשמש, הופכות את העור לחסר חיוניות ומלא קמטים, קמטוטים, כתמים ופגמים. תחום הרפואה האסתטית שמתקדם בשנים האחרונות בצעדי ענק מציע מספר פתרונות יעילים ומהירים לשיפור מרקם העור והצערת הפנים. מה מטרתו של כל טיפול, למי הוא מתאים ומהם היתרונות? המדריך המלא לטיפולים האסתטיים.

אישה עוברת טיפול לפיסול פנים באמצעות הזרקות של חומצה היאלורונית
 Aleksandr Rybalko | Shutterstock

פיסול פנים

פיסול פנים הוא אחד מההליכים הוותיקים והמוצלחים ביותר בתחום הרפואה האסתטית המשמש כדי לעצב איברים שונים בפנים, לשפר את הפרופורציות וליצור מראה הרמוני. מקובל לחלק את אזור הפנים לשלושה שלישים. כאשר הם אינה מצויים בפרופורציה המושלמת  יתבצע פיסול פנים להבלטה של איברים שונים או להשלמת החוסר בהם. כמו כן, פיסול פנים מסייע גם בטשטוש של נזקי הגיל, כמו למשל במקרים שבהם התרחש טשטוש של קו הלסת עם ההזדקנות או צניחה של אזור הלחיים. הפעולה מתבצעת באמצעות הזרקה של חומרי מילוי, בהם חומצה היאלורונית בסמיכויות שונות או חומרים מבוססי סידן. מטרת הטיפול היא כאמור השבה או יצירה של נפחים באזורים שונים בפנים.

למי הטיפול מתאים?
הטיפול מתאים למטופלים שמבקשים לעצב איברים ספציפיים בפנים, לרבות האף, הסנטר, קו הלסת, הלחיים, אזור הרקות ואפילו שקעי העיניים. עבור מטופלים שעברו ירידה מאסיבית במשקל וסובלים מדילול של אזורים שונים בפנים, כמו הסנטר או הלחי הקדמית, טיפול זה עשוי להיות יעיל במיוחד ולהשיב את המראה ההרמוני. כפי שצוין, פיסול פנים יעיל גם לטשטוש של נזקי הגיל, לרבות קמטים עמוקים, צניחה של איברים שונים ועוד.
 

כיצד הוא מתבצע?
בשלב הראשון תתבצע בחינה מקיפה של הפנים, יוגדרו מטרות הטיפול וחומר המילוי בו יש להשתמש, תוך ביצוע של תיאום ציפיות עם המטופל. הטיפול עצמו מתבצע תחת הרדמה מקומית ומשכו נע בין 15-40 דקות. במהלך הפעולה משתמש הרופא המטפל במחט דקה או בקנולה כדי להזריק את חומר המילוי לנקודות הייעודיות בפנים שנקבעו עוד בפגישה הראשונית. לרוב התוצאה תיראה באופן מידי אולם לאחר שבועיים יהיה שיפור ויראה השינוי המקסימלי במראה הפנים.

ומה לגבי תופעות הלוואי לאחר הטיפול?
תופעות לוואי שאחרי טיפולים אלה הן מינוריות ולרוב יכללו כאב זמני שיכול להיות מטופל במשככי כאבים ללא מרשם, נפיחות זמנית ושטפי דם מקומיים. תופעות אלה חולפות לרוב לאחר מספר ימים.
 

מתיחת פנים בחוטים

מתיחת פנים בחוטים מוצבה בשנים האחרונות כחלופה יעילה להצערת מראה הפנים שעשויה במקרים מסוימים להחליף ניתוח מתיחת פנים. במהלך הפעולה מוחדרים חוטים כירורגיים שעשויים מפולידיאקסנון, חומצה פולילקטית ופוליקפרולקטון  באמצעות מחט דקה אל שכבות העור העמוקות. החוטים נתפסים ברקמה והרופא המטפל מותח אותם בעדינות בהתאם לזווית הנדרשת. כתוצאה מכך מתקבל מעין אפקט הרמה של העור וטשטוש הקמטים. למרות שהחוטים נספגים אחרי מספר חודשים, נוצרים סביבם סיבי קולגן ואלסטין המשמרים את פעולת המתיחה.


למי הטיפול מתאים?
ניתן לבצע את הפעולה באופן מניעתי, כמעין טיפול אנטי אייג'ינג בקרב מטופלים ומטופלות צעירים בגילאי 40 וכך להאט את ירידת הנפחים בפנים. לצד זאת, מתיחת פנים בחוטים יעילה גם בקרב מטופלים הסובלים מאבדן נפח משמעותי בפנים וטשטוש של הבעות הפנים.

 מהו מהלך הפעולה?
הפעולה מתבצעת תחת הרדמה מקומית ולכן לא צפויה לגרום לכאב או לאי נוחות ניכרת. משך הטיפול נע בין 30-60 דקות, כתלות באזור הטיפול ובכמות החוטים המוחדרים.
התוצאה לרוב תיראה באופן מידי אולם לאחר שבועיים עד חודש, בשלב בו הגוף מתחיל לייצר קולגן בשל החדרת החוטים, ניתן לראות את האפקט המקסימלי בעור. התוצאה מחזיקה בין חצי שנה לשנה וחצי. עם זאת, חשוב לציין כי מדובר בטיפול בעל אפקט ארוך טווח מאחר שהוא מאט את תהליך ההזדקנות.


ומה לגבי תופעות הלוואי?

תופעות הלוואי של מתיחת פנים בחוטים דומות לאלה שיכולות להתפתח בכל מצב בו מוחדר חומר זר אל הגוף וכוללות רגישות מקומית, כאב ונפיחות קלה באזור ההזרקה. לרוב תופעות אלה יחלפו לאחר כשבוע.

 

פילינג עמוק לקילוף העור

פילינג עמוק מתבצע תוך שימוש בחומצה ייחודית ומטרתו היא לבצע כוויה וקילוף מבוקר של השכבה השטחית והבינונית בעור, זאת כדי לעודד יצירה מחודשת של רקמת עור ובריאה ורעננה יותר.

למי הטיפול מתאים?

פילינג עמוק משמש לטיפול בקמטוטים קטנים, להעלמה של פיגמנטציה בייחוד על רקע של נזקי שמש, לטיפול בכתמי שמש באזור הפנים ובאזור הצוואר והמחשוף, לטיפול בצלקות וכן גם בצלקות פוסט אקנה.

מהו מהלך הפעולה?
אופן ביצוע הפעולה משתנה בהתאם לסוג הפילינג בו נעשה שימוש. קיימים סוגים רבים של פילינג המשתנים האחד מהשני בסוג החומר וריכוזו. טרם ביצוע הפעולה מתבצעת הכנה של העור באמצעות מריחה של קרמים שונים שנועדו כדי לדכא את התאים אשר מייצרים מלנין ולהפחית את הסיכוי להיווצרות של פיגמנטציה אחרי הטיפול. הטיפול אורך כ-20 דקות, מתבצע במרפאת הרופא המומחה ואינו מצריך ביצוע של הרדמה.


ומה לגבי תופעות לוואי?
לאחר הטיפול לרוב צפוי להתפתח אודם בעור בשל הגירוי המשמעותי ולעיתים מעט נפיחות. קילוף העור מתחיל אחרי שלושה ימים ולרוב נמשך עד כשבוע בצורה מפוזרת ולא אחידה. חשוב לציין שלאחר ביצוע של פילינג עמוק חשוב להימנע מחשיפה לשמש או חום כלשהו במשך כשבועיים כדי להימנע מהיווצרות של פיגמנטציה. התוצאה הסופית תלויה במקרה ובחומרת הבעיה הראשונית. לרוב תידרש סדרה של טיפולים המתרחשים אחת לשבועיים ועד לחמש פעמים כדי להשיג אפקט מיטבי.

גלי רדיו

גלי רדיו הם גלים של אנרגיה חשמלית באורכי גל שונים. כאשר הם פוגשים ברקמת העור מתרחש חימום של הרקמה וכתוצאה מכך פגיעה בסיבי הקולגן והאלסטין בעור. אותה פגיעה גורמת ליצירה של סיבים חדשים ומשכך גם לריענון העור ומתיחתו.
הטיפול מתבצע באמצעות מכשיר מיוחד אשר דוחף מחטים זעירות אל תוך העור המעבירות אנרגיה חשמלית. עומק חדירת המחט נקבע בהתאם לאזור הטיפול ומטרותיו. בעת החדרת המחטים נגרמת כאמור טראומה מבוקרת המובילה להתחדשות העור.

למי מתאים הטיפול בגלי רדיו?
הטיפול בגלי רדיו נועד כדי לשפר את איכות מרקם העור, הוא מסייע בטשטוש של צלקות, לטיפול בקמטוטים ועוד. מטרת הטיפול היא להצעיר את העור ולחדשו.

מה מהלך הטיפול?
הטיפול מתבצע תחת הרדמה מקומית כדי למנוע כאב ואי נוחות במהלך הפעולה. משך הטיפול תלוי באזור, אולם לרוב הוא אורך כ- 10-15 דקות.

ומה לגבי תופעות הלוואי?
 תופעות הלוואי של הטיפול כוללות נפיחות וכאב מקומי שיחלפו לרוב לאחר מספר ימים. גם אחרי הטיפול בגלי רדיו יש להימנע מחשיפה לחום ולשמש כדי למנוע התפתחות של פיגמנטציה. התוצאה הסופית לרוב נראית כשבועיים אחרי עד חודש.

מזותרפיה

מזותרפיה היא טיפול ייחודי הכולל הזרקה תת עורית של חומרים שונים . שיטה זו מאפשרת את פיזור החומר באופן אחד ומסייעת בשיפור מרקם העור וחידושו.

למי מתאימים טיפולי המזותרפיה?
מזותרפיה מסייעת לטיפול במגוון בעיות עור, בהן הפחתת פיגמנטציה, שיפור של מרקם העור וחידושו. הבחירה בסוג החומר שיוזרק תלויה במטרות הטיפול. כך לדוגמה, ניתן להזריקDMEA   מתיחת השרירים העדינים והשטחיים בעור באזור הגבות, הלחי ועוד, חומצה היאלורונית דלילה יותר כדי לספר מראה רענן וצעיר יותר לעור (טיפול זה מתאים במיוחד לאלה שסובלים מיובש בעור),  ואף ויטמין C לטיפול בפיגמנטציה.

מה מהלך הטיפול?
הטיפול מתבצע תחת הרדמה מקומית ונמשך לרוב כ-15 דקות. במהלך הפעולה משתמש הרופא המטפל במחט דקיקה כדי להחדיר את החומר הייעודי באזורים שונים בהתאם לאסטרטגיית הטיפול שתוכננה בפגישת ההתאמה.
לרוב תידרש סדרה של 3-5 טיפולים להשגת אפקט מיטבי.

ומה לגבי תופעות לוואי?
בדומה לשאר הטיפולים האסתטיים ישנה אפשרות להתפתחות של תופעות אלרגיות בשל חומר שהוזרק, ולהופעה של נפיחות ואדמומיות קלה באזור ההזרקה.
חשוב לציין כי במקרים מסוימים, כמו למשל כאשר מוזרק קולגן לשיפור איכות ומרקם העור התוצאה לא תיראה באופן מידי, אלא לאחר כשבועיים מביצוע הטיפול.
משך החזקת תוצאות הטיפול משתנה מאדם לאדם ולרוב יימשך כחצי שנה, שאחריה יידרש טיפול נוסף.

 

מה לגבי שילוב של טיפולים וטכניקות שונות?

שילוב של טיפולים הוא תלוי מקרה. ניתן לשלב למשל טיפולי מזותרפיה עם טיפול בגלי רדיו וכן גם עם הזרקות אסתטיות כדי לקבל תוצאה מרבית ומראה הרמוני. תכנון אסטרטגיית הטיפול תלויה במטופל, במטרות הטיפול ובהמלצת הרופא המטפל. שילוב הטיפולים  נועד כדי להשפיע על שכבות העור העמוקות והשטחיות וכך לקבל תוצאה מקסימלית.
טרם בחירת הטיפול חשוב להגיע לפגישת ייעוץ כדי לבצע בדיקה מקיפה ולבחור את הטיפול המתאים ביותר למצב העור.
 

הכתבה בשיתוף עם ד"ר אדהאם בריק, רופא בעל נסיון רב בתחום הרפואה האסתטית. בעל שתי מרפאות המציעות מגוון רחב של טיפולים אסתטיים מתקדמים. הכתבה נערכה על-ידי מערכת אינפומד. 

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר רון קורמן
ד"ר רון קורמן רפואה אסתטית
ד"ר משה מושיקו אמיר
ד"ר משה מושיקו אמיר רפואה אסתטית
5.0
( 15 חוות דעת )
"נהנתי מהטיפול והכל עבר חלק ויצא תוצאה מהממת חוויה מתקנת מרופא קודם שהרס לי את השפתיים חוויה מתקנת ++++ אמליץ בחום :)"
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר

עדיין מתלבטים?
השאירו פרטים להתייעצות עם ד"ר אדהאם בריק

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו