למה כולם שופכים על עצמם דליים של מי קרח? בשביל ALS
זה התחיל בחולה ALS שאתגר את החברים שלו לשפוך על עצמם דלי של מים קפואים, 'תפס' ברשת כמו שריפה בשדה קוצים, והגיע עד לסלבריטאים הכי גדולים שמתעללים בעצמם עם דלי של מי קרח, למען המלחמה במחלת ALS
לא מבינים למה כל הסרטונים של אנשים ששופכים על עצמם דליים של מי קרח? זה התחיל בחולה ALS שאתגר את החברים שלו לשפוך על עצמם דלי של מים קפואים, 'תפס' ברשת כמו שריפה בשדה קוצים, והגיע עד לסלבריטאים הכי גדולים שמתעללים בעצמם עם דלי של מי קרח, הכל כדי להעלות את המודעות ולתרום למלחמה במחלת ALS - מחלת ניוון שרירים חשוכת מרפא
קמפיין הרשת הויראלי נקרא Ice Bucket Challenge ומופיע תחת ההאשטג #icebucketchallenge. הקמפיין החל במסצ'וסטס, ארה"ב, עם פיט פרייטס, שחקן בייסבול לשעבר בן 29 שאובחן בשנת 2012 כחולה במחלת ALS.
ALS, הנקראת גם מחלת לו גריג (ע"ש שחקן בייסבול ידוע משנות ה- 30 שחלה בה) היא מחלת ניוון שרירים סופנית שמשפיעה על מערכת העצבים במוח ובעמוד השדרה וגורמת להיחלשות השרירים, אובדן היכולת להשתמש בידיים וברגליים, קשיי דיבור, נשימה ובליעה. עד היום, אין כל תרופה למחלה, אם כי קיימות מספר תרופות אשר מאטות את קצב ההתפשטות שלה.
פרייטס, שכבר לא מסוגל לדבר, העלה לרשת וידאו בו הוא נראה כאשר מאחוריו מתנגן הקליפ של ונילה אייס בשם Ice, Ice Baby, והוא מאתגר כמה מחבריו לקולג' לשפוך על עצמם דלי מלא מי קרח, פשוט משום שערבוב של מי קרח ומחלת ALS הם רעיון רע, כדבריו. הוא נתן לחברים שלו 24 שעות לצלם את עצמם שופכים על עצמם דלי. מהר מאוד, יצא האתגר מגבולות חברי הקולג' של פרייטס ושטף את הרשת כולה, מיוטיוב דרך אינסטגרם ועד פייסבוק, כשהחוקים ברורים מאוד - אנשים שופכים על עצמם דליים מלאי מי קרח ונוקבים בשמות החברים שהם מאתגרים לעשות את המשימה תוך 24 שעות, או לתרום סכום כסף גדול למחקר בתחום ה- ALS או ארגון צדקה אחר, לבחירתם.
עד מהרה, ספורטאים רבים הצטרפו לאתגר ומיד אחריהם הגיעו גם סלבריטאים כמו ג'סטין טימברלייק, משפחת קנדי כולה ומרתה סטיוארט, שצולמו שופכים על עצמם דליים מלאי מי קרח. כל משפחת קנדי צולמה שופכים על עצמם דליים מלאי מים, ואתל קנדי בחרה את הנשיא אובמה ברשימת האנשים שהיא מאתגרת לבצע את המשימה. הרשת כולה חיכתה לראות מה יעשה נשיא ארה"ב, אך הוא בתגובה הצהיר שלאתגר הדלי הוא מסרב, אך מתכוון לתרום לארגון ה- ALS עוד השבוע. האתגר התפשט לערים שלמות ברחבי ארה"ב, כשמאות אנשים שופכים על עצמם דליי מים בכיכרות.
ג'סטין טימברלייק נענה לאתגר
2.3 מיליון דולר - הפרס של קמפיין ויראלי קפוא לוהט האתגר עורר מודעות למחלה ולפי דוברת ארגון ה-ALS בארה"ב, מאז סוף חודש יולי ועד היום, נתרמו לארגון מעל 2.3 מיליון דולר (בהשוואה ל- 25,000$ שנתרמו בתקופה זו בשנה שעברה) ונוספו מעל 71,000 תורמים חדשים. לדברי דוברת הארגון, הכסף חשוב מאוד, אך למודעות שעורר הקמפיין אין מחיר.
מרתה סטיוארט עושה מקלחת קרה למען המטרה
מאת: אמילי האודי, מערכת אינפומד