מעורר חשק מיני? סקר מגלה למה אנשים כל כך אוהבים לרוץ
למעלה מ- 7,000 רצים ברחבי העולם חשפו את הרגלי הריצה שלהם וגילו מה באמת גורם להם לרוץ. אז מה מדאיג את הרצים יותר מכל (או יותר נכון את הרצות) ואיזה מסלול הכי מעורר השראה? כל התוצאות המפתיעות של הסקר
ארה"ב, קנדה, בריטניה, איטליה, צרפת, ספרד וגרמניה, חובבי ריצה רבים מרחבי העולם לקחו חלק בסקר החושף למה הם באמת כל כך אוהבים לרוץ. בסקר, שנערך בחודש מאי 2016 לרגל יום הריצה הבינלאומי מטעם מותג הריצה האמריקאי BROOKS, השתתפו 7,012 רצים (18+) מרחבי העולם, אשר רצים לפחות פעמיים בשבוע, ונחשפו נתונים מפתיעים ומשעשעים במיוחד.
הרוב קובע: ריצה מעוררת תשוקה מינית
למעלה מ-50% מהרצים הודו כי "בוסט" האנרגיה שהם מקבלים על מסלול הריצה מעורר בהם חשק מיני עז. לחלקם זו תחושת הביטחון שמעניקה הריצה, אשר גורמת להם לעוררות ולרצון לרוץ מהמסלול היישר אל חדר המיטות.
מרבית הנשאלים אף הודו כי אופי הריצה שלהם תואם את האופן שבו הם מקיימים יחסי מין; 34% טענו כי הריצה שלהם היא אטית ויציבה, ואילו 37% טענו כי הם מחלקים את הריצה שלהם למהירויות שונות ומשקיעים את האנרגיה רק במקטעים מסוימים.
ממלאת באנרגיה והשראה: מהן יתרונות הריצה על פי הרצים
אחוז כמעט טוטאלי מהרצים (97%) מאמינים שכשהם פותחים את הבוקר בריצה, היום כולו הופך לנעים ומהנה יותר, וכי הריצה משפרת להם את מהלך היום. כ- 57% טוענים כי זמן הריצה הוא החלק ביום שבו עולים להם הרעיונות היצירתיים ביותר ושהריצה נותנת להם השראה. ואיפה הם הכי אוהבים לרוץ? 41% יעדיפו לראות את חוף הים. לעומת זאת, המקום הכי פחות אטרקטיבי מבחינת הרצים הוא רחובות העיר העמוסים.
קראו עוד: "אני רצה - משמע אני קיימת": טור אישי
עכשיו אנחנו יודעים לאן כולם רצים35% מהרצים: אין ריצה בלי סלפי
ידוע כי הרשתות החברתיות כבר השתלטו על עולמנו, אך כעת יש לנו הוכחה כי גם מסלולי הריצה אינם חפים מסלפי, שיתופים ואפליקציות. 35% טוענים כי לא חשוב אם לפני, אחרי או בזמן הריצה, סלפי על המסלול זה חובה. איפה הם מפרסמים את הסלפי? 59% משתפים ברשתות החברתיות ומתוכן 40% בוחרים בפייסבוק בכדי להשוויץ ולחלוק עם העולם את חווית הריצה שלהם.
עם או בלי איפור? אילו הרגלים מאפיינים את הרצות
מסתבר כי עולמם של הרצים, או יותר נכון של הרצות, אינו כל כך פשוט. למעלה מ- 30% מהנשים שהשתתפו בסקר גילו כי הדאגה הגדולה ביותר שלהן בכל הקשור לריצה היא דווקא חזיית הספורט שלהן, ובעיקר החשש שהיא תתגלה כלא מספיק תומכת במהלך הפעילות. 65% מהאמריקאיות אמרו שאם כבר הן מוצאות את החזייה המיועדת שמספקת להן תמיכה בזמן הריצה, הן כבר מאמצות אותה לשימוש במהלך היום.
ומה בגזרת האיפור? תתפלאו, אך ישנן נשים שלא יעזבו את הבית (גם אם זה רק בכדי לרוץ) מבלי להתאפר. עם זאת, 44% טענו כי את המייקאפ, הליפסטיק והרימל הן מעדיפות לשמור לארוחת הערב או ליציאה עם חברות וכי אין שום סיכוי שיתאפרו לפני הריצה.
מוסיקה: מגבירת המוטיבציה הרשמית
בכל הקשור למוזיקה, אין עוררין כי היא מגבירה את המוטיבציה באופן היעיל ביותר. אך איזה סגנון הוא המועדף על מרבית הרצים? הקלאסיקות ניצחו את כולם עם 30% שהודו כי הם אוהבים להאזין לביטלס ולרולינג סטונס על המסלול. אחריהן נמצא ז'אנר הפופ האהוב (טיילור סוויפט וג'סטין ביבר) עם כ- 28% בשוויון מוחץ עם דיוויד גואטה ומוזיקת הדאנס.
קראו עוד: כל היתרונות בריצה בשעות הלילה
הרגע שאחרי: מה עושים רוב האנשים לאחר הריצה
מה עושים רוב הרצים עם סיום הריצה? המנצחת הגדולה היא מקלחת טובה. 76% ישמחו להתקלח ישר אחרי סיום הריצה, חלקם יעדיפו נמנום קל (5%), בירה (5%) וכמובן סקס (7%).
ואיך אפשר בלי מזון לגוף ולנפש? התשובה הצפויה של כ- 31% מהנשאלים הייתה כי יעדיפו לאכול סלט או פירות לאחר הריצה, אך היו גם כאלה שהודו כי פסטה עם כדורי בשר זוהי המנה המועדפת עליהם לאחר שהוציאו את כל האנרגיה על המסלול.