כך תגרמו לקולגות בעבודה לשתף אתכם פעולה
מחקר חדש מצא דרך מפתיעה ופשוטה לגרום לקולגות לשתף אתכם פעולה בעבודה. כל מה שצריך בשלב ראשון זה לפנות כמה רגעים בבוקר. הפרטים המלאים בכתבה
מחקר חדש מצא דרך מפתיעה ופשוטה לגרום לקולגות לשתף אתכם פעולה בעבודה. כל מה שצריך בשלב ראשון זה לפנות כמה רגעים בבוקר. הפרטים המלאים בכתבה
מקום העבודה תופס נתח משמעותי בחיינו. שעות רבות ביום מוקדשות לבילוי בחברתם של קולגות ולשהייה בתנאים מסוימים, המשפיעים עלינו במובנים רבים - החל מהבריאות וכלה בפרודוקטיביות.
נושא השפעות העבודה נחקר בעבר וכיום אף נעשים מחקרים רבים שבוחנים גישות חדשות שיובילו לשיפור רווחת העובדים ולייעול העבודה. כך למשל, במחקר (1) משנת 2019 נמצא כי ניתן להשפיע באופן חיובי על היעילות של עובדים ולהוביל לפחות היעדרויות באמצעות התערבות בקידום בריאות העובדים - בתזונה ובפעילות הגופנית שלהם.
כעת, מחקר חדש (2) של אוניברסיטת פלורידה, אשר פורסם בכתב העת Personnel Psychology, בחן כיצד ניתן לגרום לקולגות לשתף פעולה עם עובד/ת, כדי לייעל את העבודה.
G-Stock Studio | Shutterstock
השפעת הקורונה על יעילות העבודה
מגפת וירוס הקורונה הובילה ללא מעט שינויים במקומות העבודה בארץ ובעולם. אחד השינויים הגדולים התבטא במעבר לעבודה מהבית, שבחלק ממקומות העבודה אף הוטמע באופן קבוע גם לאחר החזרה לשגרה.
מחקר (3) של חברת Nintex שפורסם השנה (2021), בחן את ההשפעות של עבודה מהבית בארה"ב בתקופת מגפת הקורונה. הממצאים הראו שהעובדים היו הרבה יותר פרודוקטיביים מהמצופה. למעשה, 70% מהעובדים דיווחו כי העבודה מהבית הייתה יעילה יותר ממה שציפו ו-51% דיווחו שחוויית העבודה שלהם הייתה השתפרה.
מנהיגות מתחילה בקפה של הבוקר
המחקר החדש, שבחן את הדרך לגרום לקולגות לשתף פעולה, התמקד בחזון שאותו רצה העובד לשקף לעובדים באותו היום.
לטענת החוקרים, משתתפי המחקר שלקחו כמה דקות בבוקר, בזמן שתיית הקפה, ועצרו לחשוב על הדברים שאותם ירצו להוביל, לקדם, באותו היום, היו בעלי סיכוי גבוה יותר לדווח על שיתוף פעולה בעבודה ועל השגת הדברים שאותם הם רצו לקדם. בימים הללו המשתתפים אף דיווחו על יותר כוח והשפעה במקום העבודה.
מנהיגות, כך טוענים החוקרים, דורשת התמודדות עם אתגרים רבים ולכן והרבה אנשים נמנעים לאמץ אותה או מטלות אחרות במקום העבודה. אלא שכמה דקות של מחשבה בבוקר, יכולות לעשות את ההבדל.
מהם הדברים שעליהם מומלץ לחשוב ברגעים אלו כדי לשפר את היעילות בעבודה? הנה הנחיות החוקרים:
• חשבו על תהליכים משמעותיים שהובלתם בגאון בחייכם/ן.
• דמיינו איזה תכונות יש לכםן או שדרושות כדי להוביל תהליכים בעבודה.
• שאלו את עצמכםן איזה מן מנהיג/ה הייתם רוצים להיות.
• חשבו על הקולגות שעובדים לצידכם ו/או תחתיכם – איזה תכונות אתם צריכים ורוצים מהם, או מה תוכלו לעשות למענם, כדי שתוכלו לעמוד ביעדים שלכם.
החוקרים מציינים שהנחיות אלו מתייחסות גם למנהלים במקום העבודה וגם לעובדים שרוצים להתקדם במקום עבודתם. לטענתם, כמה דקות בבוקר יכולות לשנות את המיקוד שלכם באותו היום ולייעל את העבודה.
המידע בכתבה זו אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי והוא נועד לשם הרחבת הידע האישי של הגולשים/ות בלבד. אין לראות במידע המוצג עצה רפואית, המלצה ו/או חוות דעת מקצועית.
מקורות(1) Grimani et al. BMC Public Health (2019) 19:1676 https://doi.org/10.1186/s12889-019-8033-1.
(2) Personnel Psychology, 2021; DOI: 10.1111/peps.12447.
(3) https://news.nintex.com/2021-01-13-Nintex-Workplace-2021-Study-Reveals-that-Work-is-Getting-Done-Faster-from-Home.