דלג לתוכן

כדאי להכיר: המסכה שמגינה מפני הקורונה ב-99%

הקורונה שוב במגמת עלייה בישראל. כדי להתכונן טוב יותר לגל הבא בארץ או בחו"ל, כדאי להכיר את מסכת סונומאסק – המסכה שמגנה מפני קורונה ב-99%. ויש לה עוד כמה יתרונות מפתיעים

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 23/11/2021
5 דקות קריאה
פרסומת

בשיתוף עם סונוביה בע"מ 
 

מאז פרוץ מגפת וירוס הקורונה עלו לכותרות שלל דרכים שיסייעו במניעת הדבקה ובמיגור התפשטות נגיף הקורונה, אחת מהרווחות שבהן, שמחזיקה מעמד עד היום, היא עטית מסכות, אסטרטגיה שהוכחה כאפקטיבית במחקרים שונים וגם זכתה לאמון הציבור: סקר[1] שבוצע בשנה שעברה (2020) על-ידי מכון גיאוקרטוגרפיה הראה כי כ-70% מהישראלים עוטים מסכה בכל יציאה מהבית.

 

גבר ואישה צעירים מדברים ברחוב ועוטים מסכות סונומאסק
באדיבות סונוביה בע"מ

המסכות הקיימות בשוק יעילות, אבל יש גם אותיות קטנות

אינספור סוגי מסכות צצו בתקופת המגפה, חלקן תפסו מקום מרכזי יותר בשוק. הבולטת ביותר מבין הסוגים השונים היא המסכה הכירורגית. מסכה זו יוצרת חציצה פסיבית בין האף והפה לסביבה ולרוב היא מורכבות משלוש שכבות[2]. המסכה הכירורגית אמנם חוסמת ביעילות חלקיקים גדולים, אולם היא אינה מסננת מעבר של חלקיקים זעירים שיכולים להיות מועברים באמצעות שיעול או התעטשות[3]. בנוסף, היא אינה מהודקת לפנים ולכן יכולת ההגנה שלה פחותה משמעותית בהשוואה למסכות אחרות (2).

לצד יכולת ההגנה המוגבלת, שימוש ארוך טווח במסכות הכירורגיות עלול לסכן את הבריאות שלנו. עטית המסכה הכירורגית במשך שעות ארוכות חושפת אותנו לשאיפה של כימיקליים מסוכנים וחלקיקי מיקרו פלסטיק מזיקים. מומחים שונים אף טוענים כי השימוש במסכות כירורגיות לאורך זמן עלול להוביל לשאיפה של קרצינוגנים (חומרים מסרטנים).[4]

מסכות ה-N95 שווקו מתחילת המגפה כאתרוג של שוק המסכות. הן מורכבות מרשת צפופה של סיבים סינתטיים העשויים לרוב מחומר פולימרי וטעונים במטען חשמלי, דבר אשר הופך את המסכה ליעילה בסינון של כ-95% מהחלקיקים הזעירים הנישאים באוויר (2).
עם זאת, כדי שהמסכה תהיה אפקטיבית יש צורך בהתאמה נכונה שלה לפנים, כמו גם בהסרה נכונה שלה. אותה התאמה הדוקה של מסכת ה-
N95 לפנים, מקשה על השימוש בה לאורך זמן, מה שעלול לגרום לרבים מאיתנו להסירה כדי לדבר או כדי לשאוף אוויר, וכך לחשוף את עצמנו להדבקה פוטנציאלית. לבסוף, חשוב לדעת שמסכותN95  אינן מתאימות לכולם, כך למשל זקן הוא מחוץ לתחום השימוש במסכה זו מאחר שהוא עלול לפגום ביעילותה. בנוסף, מסכה זו אינה מאפשרת התאמה מיטבית לפניהם של ילדים ולכן היא אינה יעילה עבורם[5].

סיכון לאקנה וזיהום סביבתי

שימוש ארוך טווח במסכות כירורגיות ובמסכות N95 עלול גם להזיק לעור הפנים שלנו. מחקר שבחן את תגובת העור לאחר עטיה של מסכה במשך מספר שעות מצא שינוי משמעותי בטמפרטורת העור, רמת האדמומיות, לחות העור והפרשת החלב (חומר המיוצר בבלוטות החלב של העור והופך אותו לשמנוני ומבריק) לאחר 1-6 שעות של עטית מסכה[6].

מחקר נוסף, שבחן גם הוא את השכיחות של תופעות עוריות הנובעות מהשימוש במסכה, מצא שכמחצית מהנבדקים סבלו מתגובה עורית כגון אדמומיות, אקנה ופריחה, מתוכם הרוב (כ-40%) סבל מאקנה. הסיכון הגדול ביותר להתפתחות של מצבי העור השונים נמצא בקרב אלה שהשתמשו במסכות כירורגיות (
[7]).

לצד כל זה, השימוש במסכות חד פעמיות גם מזיק לסביבה ובאופן עקיף מאיים על קיום האנושות בעתיד (גם אם נצליח לגבור סוף סוף על נגיף הקורונה).
לפי ההערכות שפורסמו בדוח של
 ארגון הסביבה הבינ"ל OceansAsia, בשנת 2020 האוקיינוסים הוצפו בלא פחות מ-1.5 מיליארד מסכות פנים, דבר שהוביל לתוספת של 4680-6,240 טון פלסטיק המזהם את הימים והאוקיינוסים [8].

מסכת פנים בטכנולוגיה חדשנית שתגן עליך ב-99%

זה היה רק עניין של זמן עד שתפותח מסכה שמספקת הגנה אקטיבית ויעילה מפני הקורונה ומזהמים נוספים, שבמקביל גם שומרת על עור הפנים ועל הסביבה. מסכות סונומאסק הן המצאה ישראלית שפותחה על ידי חברת סונוביה, שמספקת פתרונות טקסטיל אנטי מיקרוביאליים לבתי חולים, לרבות סדינים ומדי צוותים רפואיים. משבר הקורונה הוביל את החברה לתעל את הטכנולוגיה המהפכנית שלה לשם פיתוח של מסכות אקטיביות המהוות כלי מגן פעיל מפני פתוגנים שונים, בהם גם וירוס הקורונה.

אילוסטרציה של מסכת סונומאסק פרו מבית סונוביה
 

באדיבות חברת סונוביה בע"מ 


איך זה בדיוק עובד?

המסכה מבוססת על טכנולוגיה ייחודית שרשומה כפטנט ופותחה על-ידי חוקרים מאוניברסיטת בר אילן. למעשה, זוהי המסכה הראשונה אשר מספקת הגנה אקטיבית (משמידה פתוגנים), לצד החציצה הפסיבית בינינו לבין הסביבה.
 
המסכה מכילה חלקיקי אבץ אקטיבי – חומר הידוע ביכולתו לקטול מיקרובים שונים, כמו חיידקים ופטריות, וכן גם את וירוס הקורונה על שלל הווריאנטים הקיימים. מחקרים שונים הראו כי המסכה מסייעת בהשמדה של הנגיף החדש ביעילות של עד 99%.
החברה אמונה על ייצור של שתי מסכות: מסכת סונומאסק שעשויה משתי שכבות בד צפופות, אך עם זאת נושמות, המספקות סינון של כ-98% מהחלקיקים שגודלם עולה על 5 מיקרון ומסכת הסונומאסק פרו, החידוש האחרון של החברה, המכילה שלוש שכבות ומסננת כ-97% מהחלקיקים שגודלם עולה על 3 מיקרון.

לא רק הגנה מקורונה: היתרונות במסכות סונומאסק שיישארו איתכם זמן רב
 
נוחות מקסימלית

הבד הרב שכבתי של מסכות הסונומאסק אוורירי ונוח לנשימה. כדי לאפשר התאמה מדויקת לכל משתמש ולהגביר את הנוחות ואת מידת ההגנה, המסכות מגיעות בטווח גדלים והן בעלות רצועות מתכווננות. המסכה כוללת גם קליפס מובנה לחציצה הרמטית בין האף והפה לבין הסביבה וכן מבנה ארגונומי באזור הסנטר לאטימה טובה יותר.

שמירה על עור הפנים

תחמוצת האבץ הקיימת במסכה לא משמשת רק כקוטל יעיל למזהמים שונים, היא גם מסייעת במניעת תופעות לוואי עוריות שעלולות להתפתח מעטיה של מסכה, שהעיקרית בהן היא כאמור אקנה. אותו אבץ משמש כרכיב מרכזי בתעשיית הדרמוקוסמטיקה בשל יכולתו לטפל ביעילות בפצעים ובגירויי עור. מבדיקות המעבדה שבוצעו על המסכה הוכח כי הרכב הבד הייחודי מסייע בקטילה של יותר מ-99% של החיידק הגורם לאקנה.

חסכון כספי

ההוצאות על חבילות מסכות חד פעמיות שנרכשו בשנתיים האחרונות עלו לכולנו לא מעט כסף. בשונה מהמסכות הקיימות בשוק, המסכות של סונומאסק מיועדת לשימוש רב פעמי ומומלץ להחליפן רק לאחר שנה או 55 כביסות.


ידידותית לסביבה

סונומאסק מאפשרת שימוש במסכה לאורך זמן, ולכן היא תורמת להגנה על הסביבה וממתנת את זיהום הפלסטיק. בנוסף, בשונה ממסכות בד, מסכות סונומאסק אינן מצריכות כביסה יומיומית, אלא רק כשבאמת יש צורך.

הקורונה כאן כדי להישאר, לפחות בעתיד הנראה לעין, והגיע הזמן לבחור מסכה יעילה לטווח ארוך. מסכות הבד הרב פעמיות של סונומאסק מספקות הגנה אנטימיקרוביאלית אקטיבית ויעילה, הן מותאמות אישית, נוחות לאורך זמן, חוסכות הוצאות כספיות מיותרות ועוזרות לשמור על כדור הארץ.

 

ניתן לרכוש את המסכות של סונוביה ואת שאר המוצרים פורצי הדרך של החברה דרך אתר החברה

מקורות

[6] Park SR, Han J, Yeon YM, Kang NY, Kim E. Effect of face mask on skin characteristics changes during the COVID-19 pandemic. Skin Res Technol. 2021 Jul;27(4):554-559. doi: 10.1111/srt.12983. Epub 2020 Nov 20. PMID: 33217053; PMCID: PMC7753630.

[7] Techasatian, L., Lebsing, S., Uppala, R., Thaowandee, W., Chaiyarit, J., Supakunpinyo, C., Panombualert, S., Mairiang, D., Saengnipanthkul, S., Wichajarn, K., Kiatchoosakun, P., & Kosalaraksa, P. (2020). The Effects of the Face Mask on the Skin Underneath: A Prospective Survey During the COVID-19 Pandemic. Journal of primary care & community health11, 2150132720966167. https://doi.org/10.1177/2150132720966167

האם המאמר עניין אותך?

רופאים בתחום
ד"ר שרון פינצי
ד"ר שרון פינצי עור ומין
5.0
( 32 חוות דעת )
"אמינה , מקצוענית עם תוצאות נפלאות . והרגשתי שאני בידיים נכונות וטובות.♥️🌷"
ד"ר יהונתן קפלן
ד"ר יהונתן קפלן עור ומין
4.8
( 103 חוות דעת )
"הבדיקה נעשתה במקצועיות ובאדיבות ."
 מנהטן קליניק - המרכז להסרת נקודות חן ונגעי עור
מנהטן קליניק - המרכז להסרת נקודות חן ונגעי עור עור ומין
אסתטיקה רפואית - הסרת נקודות חן, שומות, סרחי עור ונגעי עור בלייזר ובפלזמה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו