דלג לתוכן
 פריחת  השלווה צליל אסולין פריחת השלווה צליל אסולין

איך להקל על חרדה במבוגרים ובילדים? 

אירועי החודשים האחרונים בישראל ללא ספק הפכו את תחושות הסטרס והחרדה לחלקים בלתי נפרדים בחיינו. תוספים טבעיים מבית פריחת השלווה מסייעים להילחם בתופעות המנטליות - ללא תופעות לוואי: צליל אסולין מנכ"לית פריחת השלווה עם המידע החיוני

מאת: צליל אסולין, מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/08/2024
3 דקות קריאה
פרסומת
 פריחת  השלווה צליל אסולין בשיתוף עם פריחת השלווה צליל אסולין i מומחית בארומתרפיה וצמחי מרפא 077-9977969

המתיחות הבטחונית המלווה אותנו בחודשים אחרונים מהווה גורם משמעותי לסטרס ופחד בקרב מבוגרים וילדים כאחד. אולם עבור חלק הולך וגדל מהאוכלוסייה תחושת הלחץ חמורה יותר ומתפתחת לכדי הפרעת חרדה של ממש. רגע לפני שאתם/ן בוחרים לפנות לטיפול רפואי קונבנציונלי, הכירו את הטיפולים המשלימים המבוססים על חומרים טבעיים ועשויים לעשות את ההבדל. 

 

אחת ולתמיד: מה ההבדל בין חרדה לבין מתח או סטרס? 

לחץ מתייחס לתגובות אוטומטיות של הגוף לסכנה מוחשית. כתוצאה ממנו, מתעוררים שינויים שונים, פיזיולוגיים, שמטרתם להכין אותנו להתמודד עם הגורם המאיים. ניתן להתייחס למתח או סטרס כמשהו רגעי המהווה תגובה לאיום מוחשי. חרדה מנגד, מובילה גם היא לשלל תגובות פיזיולוגיות המופיעות במצבי סטרס (למשל הזעה מוגברת או דופק מהיר), אולם פעמים רבות ללא טריגר מוחשי וברור. לעיתים, אותן תגובות חרדה פיזיולוגיות מתפתחות עקב אירוע ממשי, אולם עוצמתן ומשכן אינם תואמים את הסיטואציה. לדוגמה, אדם החווה תופעות חרדה במשך זמן רב אחרי שנשמעה אזעקה. 
לפעמים החרדות אובססיביות ויכולות להשפיע על אורח החיים ולהפריע לשגרה. 

צליל אסולין פריחת השלווה
                                                                            צליל אסולין - פריחת השלווה

איך מתבטאת חרדה במבוגרים?

צליל אסולין מסבירה: "במבוגרים חרדה מתבטאת לרוב בפחד מהלא נודע או בפחד ממות. עם זאת, ישנם ביטויים נוספים רבים ומגוונים, כמו הימנעות מיציאה מהבית, משינויים וכדומה". 

מה לגבי ילדים? האם ההגדרה של חרדה שונה וכיצד היא מתבטאת?

"החשש בילדים זהה לרוב והוא הפחד מהלא נועד. אולם הביטוי לחרדה יהיה לרוב קונקרטי יותר ויתבטא בפחד להיות לבד, לישון לבד, פחד בהגעה למקומות חדשים ועוד".
 

מה ההשלכות של חרדה שאינה מטופלת בילדים ובמבוגרים?

החרדה משתקת ועלולה לגרום לאנשים ולילדים להיות פסיביים: להימנע מניסיון של דברים חדשים, משינויים ובמקרים קיצוניים אפילו מהתמדה בשגרה בריאה. כך לדוגמה, אנשים הסובלים מחרדה חברתית יכולים להימנע ממפגש עם אנשים; אלה הסובלים מחרדת נהיגה יחדלו מלנהוג ועוד. 
במקרים קיצוניים חרדה יכולה אף להחמיר עד לכדי התפתחות של התקף פאניקה- מצב בו מתפתחים תחושת חרדה גדולה ותסמינים פיזיולוגיים קיצוניים, למשל דופק מהיר, הזעה, סחרחורת, רעידות ועוד, לרוב ללא גורם ברור.

הדרך הטבעית לנצח את החרדה

ישנן תרופות קונבנציונליות רבות המשמשות למיתון של חרדה. למרות שהן עשויות להועיל במיתון התסמינים, הן מובילות לא פעם להתפתחות של תופעות לוואי שונות ומערבות גם סכנת התמכרות. 

התכשירים הייעודיים להתמודדות עם חרדה מבית "פריחת השלווה" מבוססים על תמציות צמחי מרפא התורמות למיתון הסימפטומים האופייניים של חרדה, לרבות רעד ודופק מואץ, ללא סכנה לפיתוח תלות או תופעות לוואי משמעותיות. 

רוגע פרו: יעיל בהפחתת תסמיני הסטרס ותדירות התקפי החרדה

רוגע פרו הוא תוסף טבעי המבוסס על צמחי מרפא מוכרים, בהם תמצית פרחי פסיפלורה, עלי מליסה, תמצית קערורית סינית ועוד. צמחים אלה ידועים כבעלי יכולת הרגעה והם מסייעים בהפחתת ההשפעה הפיזיולוגית של תחושת החרדה. 
לאחר שצליל אסולין בדקה היא מספרת שמדובר בטיפול מניעתי, זאת בשונה מתרופות קונבנציונליות לטיפול בחרדה הממתנות את התחושה בזמן התקף. כדורי רוגע פרו נלקחים באופן יומיומי ומטרתם היא למנוע את התקף החרדה הבא. 

רוגע פרו
 

כיצד יש לקחת את תוסף רוגע פרו?

כאמור, השימוש בכדורי רוגע פרו הוא מתמשך ומטרתו היא מניעתית. למבוגרים יש ליטול שני כדורים ביום- האחד בבוקר טרם האכילה, והשני בערב כשעה אחרי הארוחה האחרונה. 
 

מתי צפוי להיות מורגש שינוי וכיצד הוא מתבטא? 

הקלה תורגש לרוב כעשרה ימים מתחילת השימוש. שיעור הצלחת הטיפול הטבעי גבוה ורוב המטופלים מעידים על תחושת רוגע מוגברת והפחתה משמעותית בתדירות ועוצמת המחשבות הטורדניות. 

 

תמצית רוגע פיקס: טיפול טבעי לחרדה בילדים 

תמצית רוגע פיקס היא תמצית טבעית להרגעה מבית "פריחת השלווה" המיועדת לילדים. התמצית מכילה צמחי מרפא מוכרים בהם פרחי הפסיפלורה והתפוז, עלי מליסה וורבנה, שורשי אשווגנדה ועוד. התמצית מסייעת בהפחתת תחושות החשש והפחד, בשיפור האנרגיה. 
 

כיצד יש לקחת את תמצית רוגע פיקס? 

יש למהול את התמצית במים וליטול אותה פעמיים ביום, בבוקר טרם האכילה ובערב כשעה לאחר הארוחה האחרונה. רוגע פיקס מתאימה לשימוש בילדים מגיל חמש ומעלה.  

האם השימוש בתמצית רוגע פיקס גורם לתופעות לוואי?

כלל התוספים הטבעיים מבית "פריחת השלווה" אינם גורמים להתפתחות של תופעות לוואי כך אומרת צליל אסולין. באשר לתמצית רוגע פיקס, היא אינה גורמת לתחושת ערפול וישנוניות ולכן ניתן ליטול אותה בשגרה, טרם יציאה אל בית הספר או הגן. תוסף זה יעיל גם עבור ילדים המאובחנים עם הפרעות קשב ריכוז והיפראקטיביות. 

מתי צפוי להיות מורגש שינוי וכיצד הוא יתבטא? 

בדומה לשימוש בכדורי רוגע פרו, השינוי צפוי להיות מורגש לאחר כעשרה ימי שימוש בתמצית רוגע פיקס. לרוב הוא יתבטא בתחושת חשש פחותה, אקטיביות  ותחושת אנרגיה גבוהה יותר. 
לסיכום, הטיפולים הטבעיים לחרדה, המתאימים לילדים ומבוגרים כאחד, מסייעים במיתון התחושות הקשות והתסמינים הפיזיולוגיים של חרדה - ללא סכנת התמכרות או תופעות לוואי,  כגון הפרעות שינה, שינויים בתיאבון ובמשקל, בעיות במערכת העיכול, יובש בפה, בעיות בתפקוד המיני, עייפות ועוד. 
 
הכתבה בשיתוף עם צליל אסולין מומחית בארומתרפיה, צמחי מרפא, מנכ”לית ובעלים של חברת פריחת השלווה – צמחי מרפא הרמב”ם. הכתבה נערכה על-ידי מערכת אינפומד

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
 אסף מור
אסף מור רפואה סינית
מומחה ברפואה סינית לילדים ומבוגרים, בעלים ומנהל של מרכז רפואות לרפואה משולבת
 פריחת  השלווה צליל אסולין
פריחת השלווה צליל אסולין צמחי מרפא
ד"ר ואלרי דונצ'יק
ד"ר ואלרי דונצ'יק כירורגיה
מומחה כרורגיה כלי דם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר

עדיין מתלבטים?
השאירו פרטים להתייעצות עם פריחת השלווה צליל אסולין

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו