דלג לתוכן

3 דברים שישפרו לכם/ן את השנה הבאה

זו הייתה שנה קשה לישראל. גם זו שבפתחנו לא מתחילה ברגל ימין והרווחה של כולנו עומדת בסימן שאלה. איך בכל זאת נוכל לשפר את השנה החדשה? הנה כמה טיפים קלים ליישום, ועם תמורה גדולה

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 01/10/2024
2 דקות קריאה
הקשר בין גוף ונפש כמה ידוע כבר מאות רבות של שנים. שנת 2023 הייתה אחת השנים הקשות ביותר שידענו, וזו שעומדת בפתח מתחילה גם היא ברגל שמאל. ולמרות כל הקושי, הכאב והמתח, יש כמה דברים קטנים שקל ליישם, והם עשויים לעזור מאוד לרווחה של כל אחד ואחת מאתנו בשגרת החיים הלא פשוטה הזו. כל הפרטים בכתבה שלפניכם/ן.

אישה מדברת בטלפון עם חברה
צילום: shutterstock | fizkes

להודות על מה שיש

[1]
איך אומרת האימא היהודייה? יכול להיות יותר גרוע, והיא צודקת. עד כמה שזה נשמע אבסורד, גם בתוך הקושי אפשר למצוא דברים טובים שכדאי להודות עליהם.

איך זה תורם לנפש? מחקרים מראים שכשמודים על הדברים הטובים בחיים תיתכן הקלה בתסמיני דיכאון, הפחתה בחרדה, והתמודדות טובה עם מתח ודפוסי מחשבה שליליים.

איך זה תורם לגוף? הכרת תודה עשויה לתרום לבריאות הלב על ידי הורדת לחץ הדם, הפחתת המתח ושיפור השינה.

איך ליישם? פשוט להגיד תודה על הדברים הטובים לפחות 5 ימים בשבוע במשך 15 דקות ביום, במשך 6 שבועות לפחות. אפשר להגיד תודה בכתב, בשיחה עם אדם או אפילו במחשבות.

לשמור על שגרה

[2]
למרות שהמצב הביטחוני לא תמיד מאפשר זאת, חשוב לשמור על שגרה כלשהי לצד החשש והמגבלות הביטחוניות, מבלי שהיא כמובן תסכן אתכם/ן.

איך זה תורם לנפש? שגרה תורמת לניהול הזמן ולהפחתת מתח, מה שבתורו יכול להוביל לבריאות נפשית טובה יותר, ליותר זמן להירגע ולפחות חרדה.

איך זה תורם לגוף? הפחתת לחץ תורמת לבריאות הלב. פרט לכך, שמירה על זמנים עקביים של השכמה והירדמות עשויה לשפר את איכות השינה. שגרה גם משאירה מספיק זמן לעשות פעילות גופנית ולהכין אוכל במקום להזמין וולט, ובכך משפרת את התזונה.

איך ליישם? לא חייבים לשנות הכל בבת אחת. אפשר להתחיל לאט בשינוי הרגלים שליליים כגון שינה עד מאוחר או אכילת ג'אנק לא בשעות קבועות, עד שהשגרה תכלול הרגלים חדשים שמיטיבים אתנו.

הנאות קטנות - יתרונות גדולים

שמחה מפתיעה, רגע נוצץ או עונג לחיך - להנאות קטנות באמצע השגרה יש השפעות חיוביות על המשך היום שלנו. מחקרים מראים שהתענגות על משהו חיובי משפיעה לחיוב על הבריאות הנפשית והגופנית שלנו.

איך זה תורם לנפש? הנאות קטנות תורמות להורדת המתח הנפשי, מעודדות רגיעה ורווחה, מפחיתות חרדה ומפתחות תחושה גדולה יותר של חמלה עצמית.

איך זה תורם לגוף? ממחקרים עולה שהנאה קטנה באמצע היום עשויה לתרום להורדת לחץ הדם, לשיפור באיכות השינה, להפחתת מתח השרירים ולחיזוק המערכת החיסונית.

איך ליישם? אל תוותרו על רגע קטן של הנאה באמצע היום. עם תקציב או ללא, אם אתם/ן בבית או בעבודה, תמיד יש דרכים לשלב הנאות קטנות באמצע היום: האזנה לשיר שאוהבים, טלפון לחברה, ירידה לים לקראת הערב, ארוחת צהריים במסעדה אהובה ועוד. גם אם זו הנאה קטנה, היא משמעותית.
[3]

לאחר שנה כל כך קשה, נראה שהגיע הזמן להתחיל לחשוב על הרווחה האישית שלנו כדי לצלוח בשלום את השנה הבאה. כל אחד ואחת מאתנו יכול ליישם בקלות את הדברים שהוזכרו בכתבה. זה לא דורש הרבה מאמץ, וזה יכול לשפר את איכות החיים שלנו בצורה בלתי רגילה.

המידע בכתבה זו אינו מהווה תחליף לייעוץ רפואי ו/או מקצועי והוא נועד לשם הרחבת הידע האישי של הגולשים/ות בלבד. אין לראות במידע המוצג עצה רפואית, המלצה ו/או חוות דעת מקצועית.

מקורות

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
 גילה פז
גילה פז טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT)
פסיכותראפיסטית בגישה קוגנטיבית התנהגותית
ד"ר אורן כחולי
ד"ר אורן כחולי רפואה משלימה
מומחה בריאות טבעית
 קשת ברקאי
קשת ברקאי רפואה משלימה
טיפולי אנרגיה, מגע ותת מודע
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו