דלג לתוכן

סקר: מאיזה בית חולים אנחנו הכי מרוצים?

"בילינסון" ו"שיבא" נמצאים בראש טבלת העדפות הציבור - כך עולה מסקר שערך משרד הבריאות ובדק את רמת שביעות הרצון של המאושפזים. סוגר את רשימה עם ציון הנמוך ביותר בי"ח "לניאדו" עם 67% בלבד. ב"ברזילי" רק 69% מהמטופלים חשו כי קיבלו יחס אישי מהרופאים

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/02/2015
2 דקות קריאה

בתי החולים "בילינסון" ו"שיבא" נמצאים בראש טבלת העדפות הציבור - כך עולה מסקר שערך משרד הבריאות ובדק את רמת שביעות הרצון של המאושפזים. במקום האחרון ברשימה נמצאים עם ציון הנמוך ביותר נמצא  "לניאדו" עם 67% בלבד. בבית חולים "ברזילי" רק 69% מהמטופלים הרגישו כי קיבלו יחס אישי במהלך ביקור רופאים 

55% מהחולים בבתי החולים שבעי רצון מאד מהטיפול בהם במהלך האשפוז ואילו 12% מהמטופלים העידו כי היו מאד לא מרוצים מהאשפוז. כך עולה מסקר שביעות רצון, שערך משרד הבריאות בקרב מאושפזים בבתי החולים.  


מאיזה בית חולים היו החולים הכי מרוצים בישראל? בשיעור הגבוה של מטופלים מרוצים ב"מרכזי העל", חמשת בתי החולים הגדולים בישראל, נמצא במקום הראשון בית החולים "בילינסון", שבו ציינו 81% מהמטופלים שביעות רצון כללית, ובית החולים "שיבא" בתל השומר עם 78% חולים מרוצים. "איכילוב" ורמב"ם זכו ל-77% חולים שהעידו על שביעות רצון כללית מהטיפול בהם.

בקרב בתי החולים הקטנים, נמצא מוביל בית החולים "בני ציון" עם 81% מהחולים, שהעידו על שביעות רצון כללית מאשפוזם ואחריו ה"כרמל" ו"שערי צדק" עם 79% מהחולים שבעי רצון. במקום האחרון בישראל, עם ציון הנמוך ביותר נמצאים בתי החולים "הלל יפה" ו"ברזילי" באשקלון עם 68%, קפלן עם 69% ו"לניאדו", בתחתית הרשימה עם 67% בלבד. 

עבור המדד המסכם את השאלות על צוות הרופאים התקבל ש- 81% מהמטופלים שבעי רצון מהטיפול שקיבלו מרופאי המחלקה.  86% מהנשאלים סבורים שהרופאים התייחסו אליהם בכבוד, אולם בנוגע ליחס האישי במהלך ביקור רופאים, רק 77% מהמטופלים השיבו בחיוב. בבית חולים "ברזילי" רק 69% מהמטופלים הרגישו כי קיבלו יחס אישי במהלך ביקור רופאים. 


30% סבורים כי לא שיתפו אותם בהחלטות


מתן מידע והעצמת המטופל הוא הנושא שקיבל את הציונים הנמוכים ביותר בסקר: 30% מהמטופלים הרגישו שלא שיתפו אותם באפשרויות הטיפוליות במידה שרצו, 66% חושבים שהיו חלופות נוספות לטיפול בהם, אבל הן הוצגו רק ל-59% מהמטופלים.


רצף הטיפול הוא נושא נוסף שעלה כחולשה. חמישית מהמטופלים הרגישו שהצוות לא היה מתואם לאורך הטיפול בהם. 21% מהמטופלים הרגישו שההסברים בשחרור על המחלה והמשך הטיפול בקהילה לא היו מובנים להם. 23% מהמטופלים הרגישו שהם לא ידעו מה השלב הבא בטיפול במהלך האשפוז. 

"אנו רק בתחילת הדרך", אומר פרופסור ארנון אפק, מנכ"ל משרד הבריאות, המציין כי סקרי חווית המטופל יבוצעו מדי שנה. " פרסום הדו"ח הינו צעד ראשון וחשוב בהדברות מערכת הבריאות עם הציבור, במטרה להביא לשיפור השירות ולמצבו כמטרה מרכזית בפני כל איש צוות במערכת הבריאות".

ד"ר ערן הלפרן, מנהל בית חולים "בילינסון": "אני מצדיע לאלפי עובדי בית החולים, שעושים לילות כימים ומעניקים רפואה מצוינת לצד שירות, יחס, מידע ואשפוז בתנאי מלונאות. קיבלנו הוכחה נוספת שאכן בבילינסון מובילים את הרפואה בישראל".

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
פרופ' אליזבט הלף און
פרופ' אליזבט הלף און פנימית
5.0
( 6 חוות דעת )
"אני מטופל אצל פרו״פ הלף כבר מספר שנים, מעריך מאוד את המקצועיות והאיכפתיות."
ד"ר סמואל זיתון
ד"ר סמואל זיתון פסיכיאטריה
5.0
( 11 חוות דעת )
"הגעתי בעקבות קושי נפשי שהתגבר בעקבות שירות מילואים של 180 יום. מהרגע הראשון היה ברור שמדובר ברופא חכם וקשוב שמנתח במדויק את המצב ויודע להתאים את הטיפול המתאים לכל מטופל. בביקורים החוזרים התאים את הטיפול בהתאם למצבי וייעץ לי מה עליי לשנות על מנת שמצבי ישתפר אף יותר."
ד"ר הילטון קנגיסר
ד"ר הילטון קנגיסר רפואת שיניים
4.9
( 30 חוות דעת )
"אדיבות, ענה לכל שאלותי בסבלנות רבה, הסביר על כל פעולה שביצע, דאג לשאול לשלומי בכל מהלך הטיפול, ובעיקר האוירה בחדר הייתה נינוחה ונעימה, בלי לחץ, הרגשתי שאני בידיים בטוחות. ועם כל זאת נראה שהוא לא מתפשר על עבודה מושלמת. בתודה ובהערכה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו