סקר: מאיזה בית חולים אנחנו הכי מרוצים?
"בילינסון" ו"שיבא" נמצאים בראש טבלת העדפות הציבור - כך עולה מסקר שערך משרד הבריאות ובדק את רמת שביעות הרצון של המאושפזים. סוגר את רשימה עם ציון הנמוך ביותר בי"ח "לניאדו" עם 67% בלבד. ב"ברזילי" רק 69% מהמטופלים חשו כי קיבלו יחס אישי מהרופאים
בתי החולים "בילינסון" ו"שיבא" נמצאים בראש טבלת העדפות הציבור - כך עולה מסקר שערך משרד הבריאות ובדק את רמת שביעות הרצון של המאושפזים. במקום האחרון ברשימה נמצאים עם ציון הנמוך ביותר נמצא "לניאדו" עם 67% בלבד. בבית חולים "ברזילי" רק 69% מהמטופלים הרגישו כי קיבלו יחס אישי במהלך ביקור רופאים
55% מהחולים בבתי החולים שבעי רצון מאד מהטיפול בהם במהלך האשפוז ואילו 12% מהמטופלים העידו כי היו מאד לא מרוצים מהאשפוז. כך עולה מסקר שביעות רצון, שערך משרד הבריאות בקרב מאושפזים בבתי החולים.
מאיזה בית חולים היו החולים הכי מרוצים בישראל? בשיעור הגבוה של מטופלים מרוצים ב"מרכזי העל", חמשת בתי החולים הגדולים בישראל, נמצא במקום הראשון בית החולים "בילינסון", שבו ציינו 81% מהמטופלים שביעות רצון כללית, ובית החולים "שיבא" בתל השומר עם 78% חולים מרוצים. "איכילוב" ורמב"ם זכו ל-77% חולים שהעידו על שביעות רצון כללית מהטיפול בהם.
בקרב בתי החולים הקטנים, נמצא מוביל בית החולים "בני ציון" עם 81% מהחולים, שהעידו על שביעות רצון כללית מאשפוזם ואחריו ה"כרמל" ו"שערי צדק" עם 79% מהחולים שבעי רצון. במקום האחרון בישראל, עם ציון הנמוך ביותר נמצאים בתי החולים "הלל יפה" ו"ברזילי" באשקלון עם 68%, קפלן עם 69% ו"לניאדו", בתחתית הרשימה עם 67% בלבד.
עבור המדד המסכם את השאלות על צוות הרופאים התקבל ש- 81% מהמטופלים שבעי רצון מהטיפול שקיבלו מרופאי המחלקה. 86% מהנשאלים סבורים שהרופאים התייחסו אליהם בכבוד, אולם בנוגע ליחס האישי במהלך ביקור רופאים, רק 77% מהמטופלים השיבו בחיוב. בבית חולים "ברזילי" רק 69% מהמטופלים הרגישו כי קיבלו יחס אישי במהלך ביקור רופאים.
30% סבורים כי לא שיתפו אותם בהחלטות
מתן מידע והעצמת המטופל הוא הנושא שקיבל את הציונים הנמוכים ביותר בסקר: 30% מהמטופלים הרגישו שלא שיתפו אותם באפשרויות הטיפוליות במידה שרצו, 66% חושבים שהיו חלופות נוספות לטיפול בהם, אבל הן הוצגו רק ל-59% מהמטופלים.
רצף הטיפול הוא נושא נוסף שעלה כחולשה. חמישית מהמטופלים הרגישו שהצוות לא היה מתואם לאורך הטיפול בהם. 21% מהמטופלים הרגישו שההסברים בשחרור על המחלה והמשך הטיפול בקהילה לא היו מובנים להם. 23% מהמטופלים הרגישו שהם לא ידעו מה השלב הבא בטיפול במהלך האשפוז.
"אנו רק בתחילת הדרך", אומר פרופסור ארנון אפק, מנכ"ל משרד הבריאות, המציין כי סקרי חווית המטופל יבוצעו מדי שנה. " פרסום הדו"ח הינו צעד ראשון וחשוב בהדברות מערכת הבריאות עם הציבור, במטרה להביא לשיפור השירות ולמצבו כמטרה מרכזית בפני כל איש צוות במערכת הבריאות".
ד"ר ערן הלפרן, מנהל בית חולים "בילינסון": "אני מצדיע לאלפי עובדי בית החולים, שעושים לילות כימים ומעניקים רפואה מצוינת לצד שירות, יחס, מידע ואשפוז בתנאי מלונאות. קיבלנו הוכחה נוספת שאכן בבילינסון מובילים את הרפואה בישראל".