דלג לתוכן
 חברת או-מד מדיקל בע”מ חברת או-מד מדיקל בע”מ

מה הקשר בין קולגן לתפקוד מיני תקין?

כששומעים את המונח 'קולגן', לא פעם הדימוי הראשון העולה לנו לראש הוא של אסתטיקה וטיפולי פנים, אך למעשה סיבי הקולגן הם בעלי חשיבות עצומה לא רק בפן האסתטי. מהו תפקידם של סיבי הקולגן, וכיצד הם קשורים להפרעות זקפה ולטיפול באמצעות גלי רדיו? התשובות בכתבה

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/08/2024
3 דקות קריאה
חסות
 חברת או-מד מדיקל בע”מ בשיתוף עם חברת או-מד מדיקל בע”מ i קונספט טיפולי חדשני להתמודדות עם הפרעות זקפה אורגניות, המאפשר לגברים לטפל באמצעות מכשיר רפואי ביתי בזמנם החופשי ללא צורך במרשם רופא וללא תופעות לוואי, ובכך לשפר ולהשיג תוצאות לטווח ארוך
החל מהעשור החמישי לחיינו, עם הזדקנותו הטבעית של הגוף, אנו חווים שלל תופעות לוואי, ואחת מהן היא שינוי במרקם העור והופעה של קמטים וקמטוטים. הסיבה לכך נעוצה בין השאר בהאטת תהליך ייצור סיבי הקולגן בגוף. סיבי הקולגן  המהווים מרכיב עיקרי בשכבת העור האמצעית, הדֶרְמִיס.
סיבים אלו, אינם מצויים רק ברקמת העור, אלא גם  באיבר המין. למעשה, לסיבי הקולגן תפקיד מרכזי ביצירה ובשימור של מנגנון זקפה תקין. 
האטת ייצור סיבי הקולגן מובילה, כפי שיפורט בהמשך, להיחלשות מנגנון הזקפה.
למרבה המזל, מדובר בתהליך אותו ניתן למנוע ולטפל באמצעות  הליך רפואי פשוט וללא תרופות. 
 

חלבון הקולגן - מאבני הבניין החשובות של הגוף 

הקולגן הוא החלבון הנפוץ ביותר בגוף האדם, ומהווה כ-30% מכלל החלבונים בו. הקולגן אחראי למוצקות ולגמישות העור, אך כאמור - תפקידו לא מסתכם באסתטיקה בלבד. הוא אחראי להגברת החוזק והנוקשות של מגוון רקמות, במיוחד אלו הזקוקות לחוזק מבני. כך, למשל, הקולגן המצוי ברקמות הפין הוא בעל השפעה מכרעת על התפקוד המיני. בשל חשיבותו, מחסור בקולגן עלול לגרום למחלות, לפציעות ולליקויים רפואיים.
 


סידור חלבון הקולגן משפיע על האליסטיות שלו. קרדיט:  Shutterstock

סיבי הקולגן מצויים במעטפת איבר המין, ברקמה המכונה טוניקה אלבוגינאה. תפקידה העיקרי של הרקמה הוא להקנות לאיבר המין את הצורה הצינורית המוכרת שלו ואת יכולתו לשנות את גודלו בעת גירוי מיני. סיבי הקולגן מעניקים לאיבר את הנוקשות החיונית לקיום יחסים.
למעשה, בעת עוררות מינית מוזרם דם לאיבר המין, האיבר מתמלא בדם, מתרחב, וכך נוצרת זקפה. הטוניקה אלבוגינאה, המורכבת בעיקרה מסיבי קולגן, נמתחת - וכתוצאה מכך הדם שנמצא בתוך האיבר 'נלכד' בתוכו לאורך זמן, עד לסיום האקט המיני.
כאשר האדם מזדקן, כמות סיבי הקולגן הולכת ופוחתת. בנוסף, סיבי הקולגן מזדקנים אף הם, ואיכותם (המתבטאת ביכולתם להימתח ו'ללכוד' את הדם באיבר), הולכת ופוחתת. כתוצאה מכך עלולה להיגרם דליפת דם ורידית:  מצב בו הדם הזורם אל איבר המין אינו מצליח להישאר בו, ומנגנון הזקפה אינו נשמר. ישנם כמובן גורמים נוספים לירידה בתפקוד הזקפתי, כגון סיבות רגשיות, מחלות רקע, או בעיות עצביות. עם זאת, ההזדקנות הטבעית של הגוף, המובילה להיחלשות סיבי הקולגן, היא מהסיבות העיקריות לקשיים בתפקוד המיני.

כך ניתן לחזק את סיבי הקולגן

כזכור, הובטחו בשורות טובות – ואחת מהן היא שמדובר בבעיה הניתנת לתיקון וריפוי. לפני כשנתיים הוצג לראשונה בישראל (ובהמשך במדינות נוספות בעולם) מכשיר רפואי לטיפול בבעיה, פרי פיתוח של חברת או-מד מדיקל הישראלית. המכשיר, וֶרְטִיקָה שמו, מבוסס על טכנולוגיית גלי רדיו בתדר נמוך (RF), אשר עד אז נעשה בה שימוש בעיקר בעולם האסתטיקה והדרמטולוגיה.
בעת הפעלת המכשיר, אנרגיית גלי הרדיו מועברת לרקמות המעטפת של איבר המין, ולמעשה מחממת בחימום עדין את סיבי הקולגן. סיבי הקולגן מתחדשים ומתחזקים, והודות לכך הם מצליחים למלא את תפקידם: להימתח בעת גירוי מיני ולמנוע את יציאתו של הדם שזרם לאיבר.
בעקבות היכולת המחודשת של הדם להיכנס לאיבר המין ולהישאר שם לאורך זמן, מתבצע חמצון טוב יותר של התאים והרקמות, מה שתורם גם כן לשיקום גופי הזקפה ולשיפור התפקוד הזקפתי. מדובר במתן מענה טיפולי לבעיה מן השורש – בניגוד לטיפולים אחרים, דוגמת גלולות וזריקות, המספקות מענה נקודתי לסימפטומים בלבד.

 
רקמת הטוניקה אלבוגינאה מורכבת בעיקר מסיבי קולגן המשפיעים על תפקודה. קרדיט: Artcreative

לצד הבשורה הרפואית יש כאן גם בשורה מנטלית-רגשית: מכיוון שניתן להשתמש במכשיר ללא מרשם רופא, והטיפול הוא טיפול רפואי עצמאי - קרי כל אחד יכול לטפל בעצמו בבית, בזמן ובקצב הנוחים לו – גברים הסובלים מהבעיה יכולים לטפל בה בדיסקרטיות מוחלטת. עובדה זו מאפשרת להתגבר על מחסום הבושה, המונע או דוחה לא פעם את הטיפול בבעיה, ובכך לצמצם את שיעור הגברים הסובלים מבעיות אין אונות.
בשולי הדברים ייאמר כי טכנולוגיית ה-RF מאפשרת לשקם את סיבי הקולגן ולטפל בבעיה – אך לא רק. בקרב הקהילה הרפואית הולכת ומתחזקת הסברה כי המכשיר יכול לשמש גם לטובת טיפול מונע, באופן שגם גברים בריאים המתקרבים לגיל המתאים יכולים להשתמש בו כדי להימנע מהיווצרותם של קשיים בתפקוד המיני.  

מה מהלך הטיפול באמצעות מכשיר וֶרְטִיקָה? 

הטיפול עם המכשיר נעשה במצב ישיבה. מומלץ לבצעו שלוש פעמים בשבוע במהלך החודש הראשון, ואז להפחית את התדירות בהדרגה-  פעמיים בשבוע בחודש השני ולאחר מכן מעת לעת לפי הצורך. 
הטיפול בוֶרְטִיקָה אינו גורם לתופעות לוואי. מכשיר זה  מאושר לשיווק על ידי משרד הבריאות ועומד  בדרישות האיחוד האירופאי למיכשור רפואי (CE-MDR 2797 | 2017/745EU).
חשוב לדעת כי עבור אנשים בהם הושתל קוצב לב ו/או התקנים מתכתיים אחרים (כולל פירסינג באזור איבר המין) וכן במצבים של פגיעה בעור באזור איבר המין (למשל קיום של נגעים), השימוש במכשיר אינו מומלץ.  
 
הכתבה בשיתוף עם ®Vertica אשר מביאה קונספט טיפולי חדשני להתמודדות עם הפרעות זקפה אורגניות, המאפשר לגברים לטפל באמצעות מכשיר רפואי ביתי בזמנם החופשי ללא צורך במרשם רופא וללא תופעות לוואי, ובכך לשפר ולהשיג תוצאות לטווח ארוך. 
 

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר עודד קסלר
ד"ר עודד קסלר אורולוגיה
רופא מוהל ואורולוג ילדים ונוער בכיר.
ד"ר וסים אבו נסרה
ד"ר וסים אבו נסרה אורולוגיה ילדים
מומחה באורולוגיה כללית ואורולוגיה ילדים
פרופ' אמנון זיסמן
פרופ' אמנון זיסמן אורולוגיה
אורולוג מנתח, מנהל המחלקה האורולוגית במרכז רפואי שמיר (אסף הרופא)
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר

עדיין מתלבטים?
השאירו פרטים להתייעצות עם חברת או-מד מדיקל בע”מ

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו