"התרשמתי ממש לטובה מפרופ וולוביץ הגעתי אליו לאחר ייאוש ותסכול הבת שלי אסמטית קשה מידי יום יש לה התקפים, חייבת לציין לטובה את ההסברים המפורטים, יחס אישי, סבלנות, הפרופ' התאים לה טיפול, מקווה בעזרת השם לראות ניסים ממליצה בחום"
הגננת אמרה שכדאי לי לשים את הבן שלי בגן שפתי. יש לי ילדים גדולים ומעולם לא נתקלתי בגן שפתי ואני לא יודעת אם כדאי לי לשים אותו בגן כזה. תודה, צילה.
פתח בחלון חדש
גן שפתי
ד"ר אילת להוי07/02/2018 | 14:29
שלום, הכתוב לעיל אינו מדויק ולמעשה לא נכון: לפי חוזר משרד החינוך, האגף לחינוך מיוחד משנת 2017, לצורך השמה בגן שפתי אין צורך ברופא התפתחותי. ועדת ההשמה נדרשת להחלטה על סמך הגורמים החינוכיים, פסיכולוג חינוכי, וקלינאית תקשורת בלבד. חשוב שכל קלינאיות התקשורת וכל הגננות והשפ"חם ידעו את זה, ויישמו את הנחיות משרד החינוך. בברכה, ד"ר אילת הלוי
שלום לך, הגננת היא בעלת ניסיון והיות והפנתה את תשומת לבך כנראה שעולים קשיים בתוך הגן ,ולכן כדאי לברר עמה אלו קשיים עולים בתוך הגן. בגן שפתי נמצאים ילדים עם איחור שפתי וקשיים שפתיים, מספר הילדים מועט יותר מאשר בגן רגיל (עד 12 ילדים) ויש בו גננת של חינוך מיוחד ואנשי צוות אשר בונים תוכנית טיפול על פי מוקדי הקושי והחוזק במטרה לקדם את הילד בתחומים השונים. בתוך הגן מקבלים טיפולים של ריפוי בדיבור ושל ריפוי בעיסוק ולעיתים גם טיפולים נוספים. לרוב הילדים מאוד מתקדמים בגנים אלו. כדי להגיע לגן שפתי/טיפולי יש צורך בביצוע אבחונים של רופא נוירולוג התפתחותי ושל פסיכולוגית התפתחותית וכן על ידי אנשי מקצוע נוספים בהתאם לקשיים שמציג הילד. לאחר האבחון ניתן יהיה למקד את הקשיים של הילד ולהציע לו עזרה ממוקדת. כמו כן ניתן יהיה לדון בצורך בגן כזה ובמידת התאמתו לגן זה. לאחר תחילת הלימודים ב- 1.9. לרוב זה מאוחר מדי להיכנס לגן כזה כי הועדות הסתיימו וכדאי להצטייד באבחון מתאים לקראת ועדות ההשמה לשנת הלימודים הבאה. בהצלחה.
הייתי בהתפתחות הילד עם הבת שלי בת שנה ותשעה חודשים ואמרו לי שיש לה איחור התפתחותי. ממה זה עשוי לנבוע ? שלחו אותי להמון בדיקות כולל MRI בראש. האם חשוב לבצע והאם אין סכנה בזה?
פתח בחלון חדש
סיוע להתפתחות הילד
שובי29/07/2017 | 12:32
ישנם הרבה מוצרים שמסייעים להתפתחות הילד. ניתן למצוא מוצרים אלה בחנות טבע. http://www.klilhateva.co.il/items/1248394-%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%98%D7%91%D7%A2-%D7%94%D7%99%D7%90-%D7%9C%D7%90-%D7%A1%D7%AA%D7%9D-%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%99%D7%98%D7%9E%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%9D
הסיבות לאיחור התפתחותי מגוונות, לרוב גנטיות, וחשוב לראות באיזה איחור מדובר ולבצע ברור בהתאם. מקרים בהם יש צורך בברור הם מקרים כגון - איחור התפתחותי כוללני(ביותר מתחום אחד) וביותר משתי סטיות תקן. זה אומר שמדובר באיחור משמעותי ולכן יש צורך לבצע ברור גנטי. לגבי MRI- במידה ויש איחור עם הקיפי ראש קטנים, או סמנים דסמורפים אשר מצביעים על תסמונות מסוימת אשר יודעה כגורמת להפרעה בהתפתחות המוח(הפרעות מבניות /חומר לבן) או עם אפילפסיה או סמנים נוירולוגי כגון רפלקסים ערים וכיו - בהחלט יש מקום לבצע הדמיה מוחית. כמובן שישנם מקרים נוספים, לכן חשוב לשאול את הרופא לסיבה להפניה. בהצלחה
שלום רב, ביתי בת שנתיים וחודשיים. את המילה הראשונה אמרה בגיל שמונה חודשים, בגיל שנה היה לה אוצר מילים של כ30 מילים וכיום, בגיל שנתיים וחודשיים, כאמור, מדברת "חופשי". לעתים אף עושה רושם שמביעה רעיונות יחסית מופשטים ("פעם ראיתי גירית בגן הזואולוגי", או "נדמה לי שאני לא אוהבת את ***" וכולי). כמו כן, סופרת עד עשר, יודעת כמה מילים באנגלית ומשחקת משחקי דמיון עשירים. עם זאת, נדמה כי היא מאוד חסרת סבלנות. לא מסוגלת לשחק לבדה (עומדת על זה שמישהו מאיתנו ישחק איתה) ולא מתמידה באף משחק מעבר לכמה שניות/דקות. אין לה סבלנות לשמוע עד הסוף סיפור, למשל. האם תקין? חוסר הסבלנות שלה וחוסר היכולת להתמקד מאוד ברורים כבר מגיל צעיר מאוד. תודה!
פתח בחלון חדש
מוצרים לסיוע בהתפתחות.
בובי29/07/2017 | 12:25
ניתן למצוא הרבה מוצרים שיסייעו להתפתחות בתך בחנויות טבע.http://www.klilhateva.co.il/items/1248392-%D7%97%D7%A0%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%98%D7%91%D7%A2-%D7%9E%D7%94%D7%93%D7%95%D7%A8-%D7%94%D7%97%D7%93%D7%A9
שלום דקלה, את מתארת כי ביתך השיגה את אבני הדרך הראשוניים של ההתפתחות השפתית בגיל מוקדם, וכי שפתה מפותחת ויפה לגילה וכוללת שימוש במשפטים בני 4-5 מילים, שימוש בזמנים, דיבור על רגשות והבעה של רעיונות מופשטים. כמו כן, לביתך ידע של מושגים מילוליים כמו מושגי מספר והיא גם לומדת מילים באנגלית. בתחום המשחק ציינת כי יש לה משחקי דמיון עשירים בהם היא משחקת עם העדפה לכך שמישהו ישחק איתה. זהו גם שלב התפתחותי חשוב שהשיגה. נראה כי למרות הקושי שלה להתמיד בהקשבה לסיפורים והמשחק לזמן קצר היא מצליחה ללמוד ולרכוש ידע רב. בגילה מצפים כי תהיה לה יכולת להקשיב לסיפור קצר ללא מלל רב וכדאי לבחור בכזה עם תמונות של דברים שאתם יודעים שהיא אוהבת. כל ילד הוא שונה ביכולת הקשב ובסבלנות שמציג, וככלל ככל שהילד גדל אנו מצפים כי טווח הקשב והיכולת לשחק לאורך זמן יגדלו גם הם. אני מציעה לעקוב אחר הדברים ולנסות באמצעות ספרים או משחקים שמעניינים אותה וכן גם משחק משותף להאריך בהדרגה את יכולתה להתמקד יותר לאורך זמן. לרוב משחקים פשוטים יותר כמו בועות סבון ובלונים עוזרים בכך. שיהיה בהצלחה!
בני נולד פג והיום הוא בן שנה ועדיין לא מצליח לעמוד לבד. בטיפת חלב אמרו לי גם שיש לו היקף ראש גדול. אני מודאגת. מה עלי לעשות?
פתח בחלון חדש
בריאות התינוק
דובי28/07/2017 | 18:37
כל בעיה שיש לתינוקך מתחילה בבריאותו. לכן חשוב לתת לו ברזל לתינוקות https://docs.google.com/spreadsheets/d/1EE-arSGpyiTGK7hpsGaDC_2ywe6mVmRFtvC_nzXlMcg/edit?ts=.
שלום רב, לחלק הראשון של שאלתך, מדובר בעיכוב מוטורי ולכן יש לבצע אבחון אצל פזיותרפיסט/ית , ובהתאם טיפול. לחלק השני, היות ומדובר בפג, יש צורך בבדיקה מלאה היות ולפגות יכולים להיות סיבוכים. לגבי הקף הראש- יש להעלות את מדידות הקיף הראש על גרף, כך נשווה מדידה אחרונה לקודמות וניתן לראות האם היתה עליה בהקיפי הראש ובכמה ובהתאם להמליץ על ברור. בכל מקרה פג מצריך בדיקה מלאה נוירולוגית ובהתאם לצורך גם התפתחתית. שבת שלום
בבית הוא מאוד פעיל ורועש אך במעון בו הוא שוהה מאז גיל 11 חודשים המצב שונה לחלוטין הוא מאוד מופנם, פסיבי וסגור הגננת מקפידה להזמין אותו (למשוך אותו פיזית) למוקדי פעילות או למשחק עם ילדים אחרים הוא לא יוזם זאת בעצמו אלא תמיד מובל על ידי צוות הגן או ילדים אחרים הוא תמיד ישחק במשחק מוכר כל עוד לא מעודדים אותו להתנסות במשחק חדש כשהוא בכל זאת ניגש לילד אחר זה כשאותו הילד משחק בצעצוע שהילד שלי רוצה הוא בעיקר אוהב לצייר, להדביק, לשמוע סיפור ולהתעסק עם חומרים שונים מבין מצוין כל מה שמדברים אליו אך לא מדבר (כרגע אומר כ-10 מילים , בעיקר בבית, בגן הגננת כמעט ולא שומעת אותו) אשמח לשמוע את דעתך
לעיתים כבר מגיל מאוד צעיר אנו רואים הבדלים התנהגותיים בין הבית והגן. נראה כי בבית הוא מרגיש חופשי ונינוח יותר והתנהגותו אקטיבית יותר בעוד שבגן הוא פסיבי יותר. אפשרי ליזום מפגשים עם עוד ילדים גם במסגרת הביתית כדי שיתנסה במשחק עם בני הגיל במסגרת הביתית וירכוש מיומנויות והתנסויות חברתיות וכן מיומנויות משחק בסביבה בטוחה עבורו. מבחינה התפתחותית , יש לו 10 מילים הוא מבין מצוין ומתנסה במיומנויות של מוטוריקה עדינה תואמות גיל: ציור, הדבקה ועיסוק בחומרים שונים. חשוב להמשיך לעקוב אחר קצב התפתחותו ולראות כי ממשיך ומתקדם. בהצלחה!
שלום רב, התיאור שלך את בנך, ניכר כי קיים איחור שפתי (הבעתי) לצד קושי ביזימה, פסיביות ועוד... יש צורך באינפורמציה נוספת אולם מהרושם ממליץ לגשת לבדיקה התפתחותית. בהצלחה.