דלג לתוכן

פרסום תרופות מרשם מעלה את צריכתן ?

פרסום תרופות מרשם מעלה את צריכתן ?

מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 06/01/2001 תאריך עדכון: 25/11/2020
1 דקות קריאה
תרופות מרשם הזוכות לפרסום ישיר לצרכני הבריאות זוקפות לזכותן את
העלייה הגדולה ביותר במכירת תרופות ויש להן "תרומה" ניכרת לעלייה של
1% שנצפתה ב- 1999 בהוצאה הלאומית על תרופות.

רוב הפרסום נעשה באמצעות הטלוויזיה, וקיימות עדויות כי פרסום
התרופות מסביר 34% מהעלייה במתן מרשמים ל- 265 התרופות הנמכרות
ביותר. התרופות שזכו לפרסום הרב ביותר זוקפות לזכותן 40.7% מהעלייה
של כמעט 18 מיליארד דולר בהוצאות על תרופות, ו- 77% מעלות הפרסום של
תרופות מרשם.

רופאים רשמו 34.2% יותר מרשמים מאשר בשנה שטרם הפרסום בטלוויזיה.
שלושת התרופות שפורסמו במידה הרבה ביותר היו נוגד האלרגיה
לוראטאדין, חוסם H2 - אומפראזול ונוגד ספיגת שומן - קסניקאל.
מהתרופות החדשות בשנת 2000 פורסמו בעיקר - נוגד דלקת לא סטרואידי
ויוקס (rofecoxib), קסניקאל (orlistat), ונוגד שפעת - טמיפלו
(אוסטלאמיביר).

מנתונים אלו עולה כי השפעת הפרסום על הרגלי הצריכה של תרופות אינה
שונה מההשפעה שיש לפרסום כל מוצר צריכה אחר, וכמובן מתעורר ויכוח אם
יש לאפשר פרסום תרופות מרשם. מצד אחד יכול להיות שהצריכה עולה ללא
הצדקה, אבל מצד שני אולי מביא הפרסום למודעות החולים לקיומן של
תרופות שהרופא לא מספר להם עליהן.

.Pharma marketletter 2000 Oct 2nd, p-15

ידיעה זו פורסמה באבסטרקט.

[06/01/2001]

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר אלכס סוצקובר
ד"ר אלכס סוצקובר גריאטריה
רופא גריאטר עצמאי
ד"ר מאיר קרופסקי
ד"ר מאיר קרופסקי ריאות
5.0
( 6 חוות דעת )
"ד״ר קרופסקי, הרשים אותי מאד כמומחה בתחומו, עם ידע רפואי נרחב ביותר. במקביל ״ולמרות״ מומחיותו, הוא צנוע, אנושי, ואמפטי ביותר. שלא נזדקק לו ולדומיו, אך אם וכאשר נזדקק, הוא כתובת ראויה ומומלצת ביותר."
ד"ר זיו פז
ד"ר זיו פז ראומטולוגיה
מומחה בראומטולוגיה וברפואה פנימית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו