דלג לתוכן

למה חומוס חייב להיות בתפריט שלכם?

הטעם, המרקם ואפילו הריח של החומוס משאירים טעם של עוד ואת כל המתחרים מאחור. תשמחו לדעת שלא מדובר בסתם עוד מזון טעים, כי אם במזון בעל ערך תזונתי חשוב ביותר וסגולות בריאותיות רבות

מאת: יעל זמיר, מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 24/08/2014
2 דקות קריאה

גרגירי החומוס הם אחד השגרירים הטובים ביותר של מדינת ישראל, ולא בכדי: הטעם, המרקם ואפילו הריח משאירים טעם של עוד ואת כל המתחרים מאחור. בזמן שהחומוס ממשיך לכבוש את הצלחות שלנו שוב ושוב, תשמחו לדעת שלא מדובר בסתם עוד ממרח, כי אם במזון בעל ערך תזונתי חשוב ביותר וסגולות בריאותיות רבות


מה זה בכלל חומוס?

גרגרי החומוס, או בשמם העברי - חימצה תרבותית, עשויים מצמח ממשפחת הפרפרניים. החומוס גדל בתרמילים הזקוקים לאקלים חם במיוחד, שקיים בעיקר בארצות המזרח התיכון. החומוס שאנו מכירים הוא רק זן אחד מתוך משפחה גדולה, כאשר יתר הזנים מתאפיינים בצבעים ובגדלים שונים.

היום נדבר על היתרונות הרבים והחשובים של החומוס המקורי (הגרגרים), לפני שמוסיפים לו כמויות גדולות של שמן (כמו בממרח חומוס), מטגנים אותם (כמו בפלאפל) ועוד.


הערך התזונתי של החומוס

ראשית, החומוס הוא קטניה עשירה בחלבון וסיבים תזונתיים. בנוסף, גרגרי החומוס הם מקור טוב לאשלגן, סידן, ויטמין C, ויטמין B-6, מגנזיום, ברזל, חומצה פולית, ויטמין K, סלניום ועוד, וכל זאת - ללא כל תוספת של כולסטרול.


חומוס נגד סוכרת

מחקרים הראו כי תזונה עשירה בסיבים תזונתיים עוזרת להורדת רמות הסוכר בדם ולשיפור תפקוד הלבלב של מטופלים הסובלים מסוכרת מסוג 1. גרגרי החומוס הם דוגמא מצוינת למזון עשיר בסיבים תזונתיים שיכול לשפר את מצבם של מטופלים אלו.


נשים, שימו לב: חומוס לבריאות העצם

מאגר המינרלים שבונה את העצמות שלנו הולך ומידלדל עם הגיל. תופעה זו מוכרת בעיקר אצל נשים בגיל המעבר, הסובלות מבריחת סידן וממחלת האוסטאופרוזיס. תזונאים טוענים כי גרגרי חומוס יכולים להיות פתרון נהדר לחיזוק העצם, שכן הם מכילים מינרלים חשובים כמו סידן, זרחן ומגנזיום, המהווים את אבני הבניין של העצמות. יחד איתם נוכל למצוא בחומוס ויטמין K התורם לבניית עצמות חזקות ומגן עליהן מפני שברים.



מחלות לב ויתר לחץ דם

תזונה לקויה מהווה גורם משמעותי בהתפתחות של מחלות לב ויתר לחץ דם. כולסטרול רע, נתרן גבוה ומחסור בוויטמינים הם אבני הבניין של מצבים אלו. השילוב המנצח של סיבים תזונתיים, ויטמינים, אשלגן בלי הרבה נתרן ונטול כולסטרול, הופך את גרגרי החומוס למזון מומלץ לאנשים הסובלים ממחלות לב או יתר לחץ דם וכן למניעה של מחלות אלו. 


חומוס למניעת סרטן

החומוס הוא מקור טוב לחומרים רבים העוזרים לגוף למנוע התפתחות של סרטן, אחד מהם הוא סלניום. סלניום משפר את תפקוד הכבד, עוזר לגוף להיפטר מחומרים רעילים ומסרטנים ומדכא תהליכים של דלקת. חומרים אחרים משפרים את מערכת התחזוקה והתיקון של החומר התורשתי, מדכאים גדילה של תאים סרטניים ועוד.


חומוס לירידה במשקל


סיבים תזונתיים הם המלצה חמה לכל מי שרוצה לרדת במשקל, להרגיש שבע לאורך זמן וגם לשפר את התפקוד של מערכת העיכול. יחד עם שאר הפירות והירקות, חשוב להזכיר את החומוס, שהוא כתובת מצוינת לסיבים תזונתיים המעניקים תחושת שובע לאורך זמן ובכך מאפשרים להפחית את הצריכה הקלורית.

מאת: יעל זמיר, מערכת אינפומד

האם המאמר עניין אותך?

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר דן קרת
ד"ר דן קרת נטורופתיה
מטפל בנטורופתיה ותזונה
פרופ' יהודה קמרי
פרופ' יהודה קמרי פנימית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הגעתי לקמרי דרך המלצה עם קריסת כבד , חשד לשחמת , לחץ דם גבוה כולסטרול סכרת והשמנת יתר , לאחר איבחון של קמרי , הוא שינה לי את כל מערך התרופות שלקחתי במשך 10 שנים והם לא עזרו לי כלל , ואף רופא בקופ״ח לא התייחס לבעיות שלי ולטענות שלי , כבר בחודש הראשון לטיפול של קמרי , ירדתי במשקל , התאזנתי עם הסכרת והדלקת החריפה שהייתה לי בכבד , וכמובן האיזון בלחץ דם והכולסטרול, כל ביקור כל שיחת טלפון מקמרי מקצועית ומדוייקת , כולל הליווי של הדיאטנית במרפאה , וכמובן שאמליץ בשמחה על קמרי וצוותו , אני הגעתי אליו לפני שנה בדיוק עם קריסת כבד, כבר דיברו איתי על השתלה שאולי אזדקק לה , היום אני מאוזנת ושומרת על עצמי וקמרי זמין לכל שאלה או כל חשש שיש לי , ולכן אני ממשיכה אצלו לסבב נוסף של השגחה שלו וטיפול צמוד שלו , במילה אחת הוא אציל לי את החיים לפני שנה ואני אסירת תודה ❤️"
ד"ר רז הגואל
ד"ר רז הגואל
המרכז הרפואי לטיפול בהשמנה
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד

שאלות מתוך פורום תזונה ותוספי תזונה

X
שדות המסומנים ב-* הינם שדות חובה

צור קשר

פרטים אישיים
פרטי הפנייה
תודה על פנייתך, אנו נשוב אליך בהקדם!

חזור לעמוד הבית
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו